• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 5 آذر 1399
کد مطلب : 116820
+
-

فرار آنلاین از صف‌های خرید

به‌خاطر شرایط ویژه، این روزها ممکن است خیلی از مراکز شلوغ باشند، اما می‌توانید بسیاری از کالاها و خدماتی که انتظارش را ندارید از طریق پلتفرم‌های آنلاین تهیه کنید

استارتاپ
فرار آنلاین از صف‌های خرید

عمادالدین قاسمی‌پناه- خبر‌نگار

 این روزها، باوجود تعطیلی گسترده به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در مواردی با صف‌های متراکم و پرازدحامی روبه‌رو هستیم که مردم تلاش می‌کنند مایحتاج عمومی و ارزاق اولیه خود را تهیه کنند. نمونه‌اش فیلم‌های میادین شلوغ میوه‌‌و‌تره‌بار است که احتمالا از زمان شروع محدودیت‌های جدید خیلی‌ها آنها را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند.
این شرایط به‌راحتی می‌تواند بیماری کووید-19را در سطح جامعه گسترش دهد؛ درحالی‌که اکنون بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین می‌توانند نیازهای اولیه مردم از قبیل کالا و خدمات را برآورده کنند. اگرچه ممکن است این پلتفرم‌ها رقمی اندک بابت تهیه و حمل‌ونقل کالاها و ارائه خدمات موردنیاز شما دریافت کنند، اما با یک حساب سرانگشتی و درنظرگرفتن زمان، کرایه تاکسی، خستگی و احتمال ابتلا به ویروس کرونا مقرون به صرفه هستند.

خرید میوه‌وتره‌بار
اکنون پلتفرم‌هایی برای خرید میوه‌وتره‌بار از میادین توسعه ‌یافته‌اند که می‌توانند رضایت شما را از خریدی که برایتان انجام می‌دهند، جلب کنند. مطمئن باشید که آنها دقیقا همان چیزی را که شما می‌خواهید، تهیه می‌کنند؛ به‌عنوان مثال، اگر شما پرتقال خاصی را سفارش داده باشید و در میدان میوه‌وتره‌بار موجود نباشد، با شما برای کسب تکلیف تماس گرفته می‌شود. شما یا از خرید آن پرتقال خاص منصرف می‌شوید یا سفارش نوع دیگری از پرتقال را می‌دهید. آنچه در این پلتفرم‌ها جالب توجه به‌نظر می‌رسد، این است که آنها افرادی را با عنوان «دستیار خرید» یا خریدیار استخدام کرده‌اند که در میدان میوه‌و‌تره‌بار به دقت جست‌وجو می‌کنند تا همان چیزی را که شما سفارش داده‌اید، تهیه کنند؛ انگار که برای خانه خود خرید می‌کنند.

خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
اگرچه این روزها پیامک‌های متعددی با محتوای تخفیف از سوپرمارکت‌ها و خرید آنلاین به گوشی‌های ما ارسال می‌شود، اما هستند کسانی که از این نوع خریدها دل‌خوشی ندارند. این نارضایتی بیشتر مربوط به منطبق نبودن کالای سفارش داده شده با آن چیزی است که تحویل می‌گیرند. بعضی از کالاها مانند لبنیات با عنوان «تندمصرف»(FMCG) نامگذاری شده‌اند؛ به این معنا که مصرف آنها روزمره و زیاد است و تاریخ مصرف محدودی دارند. این موضوع باعث می‌شود که مردم برای خرید آنها ناگزیر به خروج از خانه شوند. با این حال، اکنون می‌توانید پلتفرم‌هایی را بیابید که افرادی را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌فرستند تا برای مشتریان خود خرید کنند. 2نکته در این مورد جالب توجه است؛ اول اینکه این فروشگاه‌ها معمولا روی بسیاری از اجناس خود تخفیف می‌دهند که به‌صرفه است و دوم اینکه این استارتاپ‌های تازه‌نفس تلاش می‌کنند، همان برند با مشخصات موردنظر شما را تهیه کنند.

پمپ بنزین درب منزل
از ابتدای شیوع ویروس کرونا، پمپ بنزین‌ها به‌عنوان یکی از مراکز عمده شیوع ویروس کرونا معرفی شده‌اند؛ بنابراین بهتر است گروه‌های پرخطر از مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها پرهیز کنند تا سلامتشان به خطر نیفتد. اما راه جایگزین، استفاده از پلتفرم‌هایی است که حتی پیش از شیوع این ویروس، کار خود را آغاز کرده بودند. آنها عموما به‌خودروهایی که بنزینشان تمام‌شده بود، کمک می‌کردند، اما وجود آنها در شرایط فعلی بیش از گذشته احساس می‌شود. تنها کافی است به‌صورت آنلاین از آنها بخواهید تا باک بنزین خودروی شما را در هر مکانی پر کنند. البته این پلتفرم‌ها بنزین را به قیمت آزاد و با دریافت کارمزد تحویل می‌دهند، اما در شرایطی که کرونا جولان می‌دهد، ارزش دارد.

خرید لوازم یدکی و تعمیر خودرو
ممکن است خودروی شما نیاز به تعویض یک قطعه داشته باشد. مکانیک‌ها هم به جز بعضی از قطعات کوچک، بسیاری از قطعات را در اختیار ندارند. حالا شما باید از یک فروشگاه به فروشگاهی دیگر بروید تا درنهایت موفق به یافتن و خریداری قطعه موردنظر خود شوید. زمان، خستگی، کرایه تاکسی و احتمال ابتلا به بیماری، بعضی از توسعه‌دهندگان را به فکر راه‌اندازی پلتفرم‌هایی انداخته است که این نیاز را برطرف می‌کند. شما قطعه موردنیاز را سفارش می‌دهید تا کارکنان آن پلتفرم، قطعه را خریداری و به شما یا مکانیک شما برسانند. همچنین درصورتی که نمی‌خواهید به تعمیرگاه‌ها بروید، پلتفرم‌هایی توسعه یافته‌اند تا خودروی شما را در محل مورد درخواست شما تعمیر کنند. هرچند که این روزها تعمیرگاه‌های خودرو تعطیل نیستند و در گروه شغلی یک طبقه‌بندی شده‌اند، اما بهتر است به تعمیرگاه‌ها که بسیاری از آنها سربسته هم هستند، نروید. این پلتفرم‌ها همچنین امکان سرویس خودروی شما مانند تعویض روغن، تعویض فیلترها، آپارات، بازدید چرخ‌ها و... را فراهم می‌کنند.

خشکشویی آنلاین
در گذشته‌ای نه چندان دور، اگر پالتوی خود را می‌خواستید بشویید، برای اینکه پارچه آن خراب نشود و اصطلاحا از قواره نیفتد، باید از خانه خارج می‌شدید و به خشکشویی محل می‌رفتید. امروز اما کافی است که یکی از پلتفرم‌های آنلاین خشکشویی را دانلود کنید و آدرس بدهید. کارکنان پلتفرم به محل موردنظر شما مراجعه می‌کنند، لباس را تحویل می‌گیرند، با بهترین کیفیت می‌شویند و دوباره به شما تحویل می‌دهند. اگرچه هنوز حدود 4‌ماه تا نوروز باقی مانده، اما شاید بخواهید به‌تدریج پرده‌ها را باز کنید و به خشکشویی ببرید. پس از خانه خارج نشوید و آنلاین سفارش خشکشویی آنها را بدهید.

این خبر را به اشتراک بگذارید