• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 28 آبان 1399
کد مطلب : 116120
+
-

هزارپا ابوالحسن داوودی، ۱۳۹۷ پرمخاطب‌ترین فیلم دهه90 با ۴میلیون و ۲۱۸هزار و ۹۵۹تماشاگر

رضا عطاران، جواد عزتی + نوستالژی دهه۶۰

رضا عطاران، جواد عزتی + نوستالژی دهه۶۰


 «هزار پا» پرتماشاگرترین فیلم دهه90، فیلم نمونه‌ای و موفق جریانی است که از سال ۹۴ و مشخصا با فیلم «نهنگ عنبر» (سامان مقدم، ۱۳۹۴) شکل گرفت؛ کمدی دهه شصتی با حضور رضا عطاران، پولسازترین بازیگر سینمای ایران در دهه اخیر. با موفقیت تجاری نهنگ عنبر، نمونه‌های مشابه از راه رسیدند؛ از نهنگ عنبر۲ گرفته تا هزارپا. بهترین و منسجم‌ترین فیلم چرخه کمدی‌های مبتنی بر حضور عطاران که با تم نوستالژی دهه60ساخته شدند، نهنگ عنبر یک است که اتفاقا کمتر از دنباله‌ها و متأثران خود فروخت. هزارپا بعد از نهنگ عنبر۲ و با اضافه شدن جواد عزتی به‌عنوان زوج عطاران، ساخته شد.
 ابوالحسن داوودی، سال‌ها پس از «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» و « نان و عشق و موتور ۱۰۰۰»، به عرصه سینمای کمدی بازگشت و فیلمی قابل پیش‌بینی با تمام مولفه‌های مرسوم و متداول کمدی‌های پرفروش این سال‌ها ساخت. حضور تعیین‌کننده عطاران و عزتی، نوستالژی دهه60 و جنس شوخی‌ها و به‌خصوص شوخی‌های جنسی فیلم، نتیجه‌اش گیشه‌ای بسیار پررونق بود. هزارپا در دهه90 بیشتر از هر فیلمی فروخت و تماشاگر جذب کرد. منتقدان هم طبق معمول فیلم را دوست نداشتند و حسرت کمدی‌های خوش‌ساخت قبلی داوودی را می‌خوردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید