• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 116055
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری / نشست «گل و گیاه در هزار سال شعر فارسی»



یکصد و سی و نهمین نشست از سلسله نشست‌های مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، در قالب وبینار و با موضوع «گل و گیاه در هزار سال شعر فارسی (تشبیهات و استعارات)» برگزار می‌شود. در این وبینار که از ساعت 18:15تا 20چهارشنبه 28آبان‌ماه برگزار می‌شود، بهرام گرامی از آمریکا، سخنرانی می‌کند.علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند در ساعت یادشده با مراجعه به سایت  http://sbu.ac.ir/webinar به این وبینار وارد شوند.

درخشش انیمیشن ایرانی در جشنواره فیلم اسلواکی


انیمیشن کوتاه «خورده شده» ساخته محسن رضاپور موفق به کسب عنوان تقدیر ویژه از مراسم جوایز بیست‌وششمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم Golden Beggar اسلواکی شد. به گزارش همشهری، امسال به‌علت شیوع کرونا این جشنواره به‌صورت مجازی برگزار شد و در روز پایانی، از این انیمیشن ایرانی تقدیر ویژه شد. انیمیشن «خورده شده» پیش از این به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دو جشنواره‌ اسکار کوآلیفای «فیلم کودکان نیویورک» آمریکا و «اشتوتگارت» آلمان برگزیده شده  بود.

سیری در افسانه‌های پهلوانی ایران 


گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی وزارت علوم، نشستی مجازی را با عنوان «سیری در افسانه‌های پهلوانی ایران» برگزار می‌کند.  بهادر باقری، دانشیار دانشگاه خوارزمی سخنران این نشست و زمان برگزاری آن، سه‌شنبه 27آبان‌ماه ساعت 16تا 18است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی https://meeting.atu.ac.ir/ch/persianlit این جلسه را به‌صورت آنـلاین مشاهده کنند. 
پوشش برنامه از طریق رادیو و وبسایت رادیو نوروز www.radionowruz.com  با دسترسی به فرکانس ۱۰۱. ۱ اف‌ام نیز فـراهم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید