• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 آبان 1399
کد مطلب : 115894
+
-

معلوم نیست تئاتر تعطیل است یا نه

معلوم نیست تئاتر تعطیل است یا نه

تئاترها معمولاً‌ عصرها و ساعت‌های اولیه شب اجرا می‌شوند اما بعد از قانون محدودیت فعالیت‌ها پس از ساعت 18تئاتری‌ها به سردرگمی دچار شده‌اند و ادامه فعالیت‌هایشان نامعلوم است.
به گزارش همشهری، ابراهیم گله‌دارزاده، مدیر «تئاتر شهر تهران» درباره زمان ازسرگیری اجراهای تئاتری مجموعه در محدودیت زمانی اعمال شده گفت: « هنوز تکلیف اجراهای نمایشی با توجه به محدودیت‌هایی که قرار است از اول آذر اعمال شود، مشخص نیست. ما آمادگی میزبانی از اجراها را داریم و با گروه‌ها هم مذاکراتی داشتیم و چند گروه هم آمادگی اجرا دارند. هدف‌مان این بود اجرا در تئاتر شهر را شروع کنیم تا این ساعت نامتعارف محک زده شود با وجود اینکه با این ساعت اجرا همدل نیستیم. خواستیم با اجرا در محدودیت زمانی تعیین شده هم تئاتری در شهر برای دیدن وجود داشته باشد و هم تجربه‌ای در یک سالن دولتی انجام شود تا سالن‌های دیگر و خصوصی هم به این تجربه نگاه کنند تا اگر مناسب بود فعالیتشان را از سر بگیرند. »
گله‌دارزاده از بی‌توجهی به صنف تئاتر در تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی کرونا گلایه کرده و گفته است: «هنوز قطعیت این برنامه هم معلوم نیست و مشخص نیست صنف تئاتری تا چند روز می‌توانند در محدودیت زمانی تعیین شده یعنی قبل از ساعت ۱۸ فعالیت کنند. ما نمی‌دانیم فرایندی که بعد از ساعت ۱۸ اتفاق می‌افتد چه تفاوتی با فرایندی دارد که قبل از ساعت ۱۸ انجام می‌شود و این فرایند چقدر در شیوع ویروس کرونا تأثیر می‌گذارد. هیچ‌کس درباره دلیل اعمال این محدودیت صحبت نکرده است.»
به گفته مدیر مجموعه تئاتر شهر، رایزنی‌ها برای مشخص شدن وضعیت تئاتر نتیجه نداده است و سردرگمی‌ها ادامه دارد: «هر چه مذاکره می‌کنیم به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم و سردرگم هستیم. نمایش‌های ما از ابتدای آذرماه درنظر گرفته شده بود ولی نمی‌دانیم که تهران درگیر تعطیلی‌های هفتگی خواهد شد یا نه. اغلب هنرمندان هم در رسانه‌ها نظرات کارشناسانه خود را ارائه می‌دهند. کافی است دوستان ستاد ملی مقابله با کرونا به‌نظرات هنرمندان و کارشناسان تئاتر نگاه کنند تا این پیشنهادها، نظرات و نقدها به‌عنوان مبانی کارشناسی در جلسات ستاد مورد استفاده قرار بگیرد.»  به‌نظر می‌رسد اگر محدودیت‌ها در هفته نخست آذر تمدید شود، اجرای تئاترها بی‌تردید به مشکل دچار می‌شود و ممکن است تعطیلی و وضعیت نامشخص اجراها تا مدتی دیگر ادامه داشته باشد و صندلی‌های تئاتر تا اطلاع ثانوی خالی بماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید