• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 26 آبان 1399
کد مطلب : 115851
+
-

کرونا، آمریکا و گوشت گوساله

پارگراف‌های خواندنی از مسئولان و کارشناسان در آبان 99


حسن روحانی (رئیس‌جمهور)| سیاست جمهوری اسلامی ایران روشن است و هر دولتی که در آمریکا باشد سیاست ما تغییر نمی‌کند. هر کجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است از آن استفاده خواهیم کرد. هدف‌ ما از بین بردن تحریم‌های ظالمانه است، هرجایی هر فرصتی مناسب باشد کارمان را انجام می‌دهیم، هیچ‌کس حق فرصت‌سوزی ندارد. از هر فرصتی‌ که به نفع منافع ملی مردم و رفع تحریم باشد استفاده خواهیم کرد. این مسئله حزبی و جناحی نیست؛ البته هر گامی که بخواهیم برداریم به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه خواهیم کرد (ایسنا).

محمد میرزابیگی (رئیس سازمان نظام پرستاری)| تاکنون بالغ بر ۴۰هزار نفر از پرستاران، خود به کرونا مبتلا شده و از این میزان حدود ۳۵هزار نفر مجدد بعد از بهبود، مشغول کار در همان بخش‌ها شده‌‌اند، اما همچنان بیش از ۵ هزار نفر از آنان یا قرنطینه، یا استعلاجی یا بستری و تحت درمان هستند و حدود ۷۰ شهید پرستار نیز تا امروز، تقدیم دفاع از مردم کرده‌اند (مهر).

مسعود مردانی (عضو ستاد ملی مقابله با کرونا)| اشیا و سطوح یا تبادل کاغذ یا اوراق بهادار بین مردم راه عمده محسوب نمی‌شوند، اما هرگونه احتمال انتقال بیماری دور از انتظار نیست. اسکناس‌های آلوده به کرونا از ۶ تا ۱۲ساعت احتمال انتقال این ویروس به افراد سالم را دارند (ایرنا).

علیرضا رئیسی (معاون وزیر بهداشت): هم‌اکنون به سمت تولید کیت‌های داخلی آنتی‌ژن تست که تست‌های سریع است رفته‌ایم که ظرف مدت 25دقیقه نتیجه آزمایش تست کرونا مشخص می‌شود. این تست‌های سریع در اختیار تمام استان‌ها قرار گرفته و به‌صورت رایگان انجام خواهد شد (ایسنا).

سرهنگ احمد شیرانی (رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور): در مدت اجرای طرح محدودیت‌های تردد کرونا، به 395هزار خودرو تذکر دادیم که رانندگان این خودروها ضمن توجه به تذکرات پلیس، به مبدأ خود بازگشتند. البته 17هزار و 800خودرو نیز که به تذکرات پلیس توجه نداشتند و به نوعی در طول مسیرهای دارای محدودیت، تردد داشتند، توسط تیم‌های گشتی یا دوربین‌ها 500هزار تومان اعمال قانون شدند (باشگاه خبرنگاران پویا).

مصطفی نجمی (کارشناس‌ارشد روانشناسی و پژوهشگر اعتیاد): این ادعا که مصرف متامفتامین موجب افزایش میل و توانایی جنسی می‌شود، ادعای نادرستی نیست، اما با توجه به تأثیر درازمدت آن، تکیه بر این ادعا به هیچ عنوان عاقلانه نیست (ایسنا).

صدیف بدری (عضو کمیسیون عمران مجلس): شورای نگهبان برای دومین بار به طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایراد گرفت. قرار است این طرح پس از رفع ایرادات در کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارسال شود و مجددا مورد‌بررسی وکلای ملت قرار گیرد و پس از آن به شورای نگهبان ارسال شود (فارس).

محسن حاجی‌میرزایی (وزیر آموزش‌وپرورش): با تلاش همکارانم در وزارتخانه و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، لایحه رتبه‌بندی معلمان تهیه و به دولت تقدیم شد. اسحاق جهانگیری معاون اول محترم رئیس‌جمهور، دستور دادند در کمیسیون امور اجتماعی دولت با قید فوریت بررسی شود (ایرنا).

محمد طالب‌پور (رئیس بیمارستان سینا): ما بیشتر بیماران تصادفی را پذیرش می‌کردیم، اما اکنون تمام پرسنل بیمارستان درگیر بیماران کرونا هستند و باید نام کرونا را به سندروم کرونا تغییر دهیم، چون این بیماری خیلی پیچیده شده است. بیشتر بیماران خوددرمانی می‌کنند و به اورژانس نرسیده فوت می‌کنند که این نگران‌کننده است. بیماران قلبی به‌دلیل ترس از کرونا دچار سکته قلبی می‌شوند (مهر).

سردار سیدکمال هادیانفر (رئیس پلیس راهور ناجا): تصادفات، دومین عامل مرگ‌ومیر در کشور بعد از کرونا در سال‌جاری هستند. بیشترین جان‌باختگان در تصادفات، عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران هستند که البته در هر استانی آمارهای مختلفی دارند (مهر).

محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه ایران): ما در کشور‌های مختلف به دستور آمریکا و در خود آمریکا زندانی داریم، افرادی را نیز در ایالات متحده آمریکا داریم که حتی مدت محکومیت غیرقانونی آنها هم تمام‌شده است، اما آمریکایی‌ها مانع برگشت آنها به ایران شده‌اند. بر همین اساس پیشنهاد کردیم که تمامی زندانیان دوطرف در همه‌جا مبادله شوند و روی این موضوع تأکید داریم، اما موضوع معامله 2جاسوس بازداشتی با آمریکا کذب محض است (ایلنا).

محبوب علیلو (دادستان عمومی و انقلاب تبریز): در پی انتشار محتوایی با تیتر «تجارت اعضای بدن، پشت‌پرده بیماری مرموز کرونا در تبریز» منتشر‌کنندگان این محتوا، با دستور دادستان و پیگیری‌های پلیس فتای استان دستگیر شدند. تاکنون ۳نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند و پرونده روند قانونی خود را طی می‌کند (ایلنا).

محمدرضا باهنر (دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین): مردم امنیت عمومی را به‌خوبی حس می‌کنند بنابراین مسائلی مثل آبان‌ماه شعله‌ور نشد. عده‌ای شلوغ کردند، عده‌ای دیگر نیز به تماشا ایستادند، اما اگر این موضوع می‌خواست شعله‌ور شود می‌‌بایست یک میلیون آدم در تهران به خیابان‌ها می‌آمد، اما مردم می‌بینند و می‌فهمند که برخی دارند امنیت کشور را به‌هم می‌ریزند، ممکن است تماشا کنند اما به آنها نمی‌پیوندد. این بود که توانستند آبان‌ماه را جمع و جور کنند، وگرنه به سمت انقلاب یا انقلاب مخملی حرکت می‌کرد و اصلا قابل جمع کردن نبود (ایلنا).

عباس قبادی (معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت): قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله براساس نوع گوشت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰هزار تومان است و بیش از این قیمت، گرانفروشی محسوب می‌شود (ایسنا).

تورج دهقانی زنگنه (رئیس سازمان هواپیمایی کشوری): تا زمانی که دستورالعمل پذیرش حداکثر ۶۰درصدی مسافر در هواپیماها و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ‌شده به شرکت‌های هواپیمایی از سوی وزارت بهداشت ملغی نشود ملزم به رعایت آن هستیم و سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظارت جدی خواهد داشت. ما در این ایام هیچ افزایش قیمتی نداریم و پول این صندلی‌های خالی از مسافران دریافت نخواهد شد (ایسنا).

فریدون عباسی‌دوانی (رئیس کمیسیون انرژی مجلس): هیچ بحثی روی افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و مجلس نیز روی این موضوع کار نمی‌کند. با توجه به اوضاع گرانی و تورم در کشور به اندازه کافی به مردم فشار وارد می‌شود، بنابراین نباید با افزایش قیمت سوخت فشارها را دوچندان کنیم (ایلنا).

این خبر را به اشتراک بگذارید