• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 آبان 1399
کد مطلب : 115579
+
-

رونمایی از سامانه‌های پیش‌بینی و هشدار سیل در شمال تهران

تیتر یک
رونمایی از سامانه‌های پیش‌بینی و هشدار سیل در شمال تهران

شمال تهران به 2 سامانه پیش‌بینی و هشدار سیل و یخبندان با هدف ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان ساکن شمال تهران و پیشگیری از آسیب و خسارات ناشی از سیلاب، برف و یخبندان مجهز شد.
«سیدحمید موسوی» شهردار منطقه یک درباره رونمایی از فاز دوم سامانه‌های هشدار سریع سازمان مدیریت بحران گفت: «نصب سامانه رصد، پایش، هشدار سیل و یخبندان در ارتفاعات شمال تهران نقش مهمی در افزایش رفاه زندگی شهروندان این منطقه در زمان بحران آب و هوایی دارد.»
او افزود: «این منطقه در میزان بارش با شهرستان‌های آبعلی و دماوند برابری می‌کند. اکنون 5 ایستگاه سنجش باران در ارتفاعات درکه، دربند، دارآباد، شهرک قائم(عج) و گردنه قوچک فعال هستند و 2ایستگاه سنجش برف در محله‌های قائم(عج) و ولنجک رونمایی و راه‌اندازی شده است.»
شهردار منطقه یک درباره سایر اقدامات در مهار آب رودخانه‌ها طی فصول بارندگی سال توضیح داد: «شمال تهران با 48 کیلومتر مسیر آبی و بارش‌های متعدد و سنگین برف در سال‌های پیش فعالیت‌های شهری را با اختلال مواجه کرد. حوضچه‌های رسوبگیر شمال تهران حدود 400 هزار مترمکعب ظرفیت دارند و در سال نزدیک به 11 هزار مترمکعب رسوبات از آنها جمع‌آوری می‌شود که با این کار، گل و لای فراوان آب رودخانه‌ها در بالادست، جمع‌آوری و آب زلال به پایین دست هدایت می‌شود. امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه و کسب اطلاعات سنجش باران و برف حجم، مدت و پیش‌بینی مکان سیلاب بتوانیم با شبیه‌سازی احتمالی حوادث طبیعی شهر تهران را به خوبی مدیریت کنیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید