• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 آبان 1399
کد مطلب : 114957
+
-

کوتاه از حادثه / دستگیری گورکن فراری با ۱۴۱ سکه عتیقه


گورکنی که هنگام کندن یک قبر در آرامستان شیخ صدوق شهرری به یک کوزه پر از سکه‌های عتیقه رسیده و با برداشتن آنها متواری شده بود دستگیر شد.
غلامرضا نوفرستی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با بیان این خبر به فارس گفت: در روز ۲۰ شهریور‌ماه سال‌جاری 2 گورکن در آرامستان شیخ صدوق در حال حفاری یکی از قبور بودند که به کوزه سکه‌های قدیمی دست پیدا می‌کنند. آنها سکه‌ها را بین خود تقسیم می‌کنند که فرد اول روز پنجم آبان سکه‌ها را به کلانتری و متولیان شیخ صدوق تحویل داد، اما فرد دوم به همراه سکه‌ها گریخته بود. دادستان شهرستان ری افزود: با توجه به اظهارات فرد اول، هویت فرد دوم نیز شناسایی و با وی تماس گرفته شد.   او نیز پس از چند روز خودش را معرفی کرد و سکه‌ها را تحویل داد و هم‌اکنون برای هر دو فرد قرار قانونی صادر شده است.
نوفرستی با بیان اینکه تعداد کل سکه‌ها ۲۸۲ عدد است، گفت: قدمت ۱۴۱ سکه کشف شده از فرد اول پس از کارشناسی میراث مشخص شد که مربوط به دوره آل بویه و و جنس آنها نقره است و با اینکه همه سکه‌ها از یک محل و از داخل یک کوزه کشف شده است، ۱۴۱ سکه کشف شده از فرد دوم نیز توسط کارشناسان میراث در حال بررسی است. 

 سقوط مرگبار خودرو  جان  7عضو خانواده را گرفت
سقوط خودروی ساینا به تالاب شادگان در استان خوزستان جان 7عضو یک خانواده را گرفت. به گزارش ایسنا، رئیس اورژانس آبادان با بیان این خبر گفت: این حادثه ساعت ۱:۱۹ بامداد دیروز حوالی روستای رگبه در محور شادگان – دارخوین رخ داد. امین منصور ادامه داد: یک خودروی ساینا در این محور در حرکت بود که بنا به دلایل نامعلومی از مسیر منحرف و واژگون شد. این پایان ماجرا نبود، چرا که به‌خاطر نبود گاردریل خودرو به تالاب شادگان سقوط کرد که متأسفانه سرنشینان آن که 7عضو یک خانواده بودند بر اثر غرق شدگی جان باختند. به گفته وی، قربانیان یک مرد ۳۰ ساله، دو کودک هفت و ۱۳ ساله و چهار زن بین ۲۵ تا ۷۰ ساله بودند که با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :