• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 آبان 1399
کد مطلب : 114942
+
-

100ثانیه خبر/ قابلیت جدید واتس اپ

واتس اپ به‌زودی قابلیت جدیدی را ارائه می‌کند که در آن پیام‌ها پس از ۷ روز به‌طور خودکار حذف می‌شوند. به گزارش تلگراف، این آپدیت همراه با گزینه‌ای که چت‌ها را سبک‌تر و خصوصی‌تر می‌کند، عرضه می‌شود. به گفته مدیران این پیام‌رسان، هدف از ارائه قابلیت پیام‌هایی که خودبه‌خود ناپدید می‌شوند، آن است که چت‌ها برای همیشه حفظ نشوند. کاربران و ادمین‌های گروه‌ها می‌توانند این ویژگی را برای خود فعال کنند.

  کامیون‌ برقی ولوو سال 2022به بازار می‌آید
ولوو اعلام کرد؛ نخستین کامیون‌های سنگین برقی خود را که می‌توانند مسافتی بالغ بر 320کیلومتر را بپیمایند، کمتر از 2سال دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. به گزارش وب‌سایت انگجت، شرکت سوئدی ولوو اعلام کرده است که نخستین خودروسازی خواهد بود که پیش‌فروش کامیون‌های برقی را از سال2021آغاز می‌کند و یک سال بعد آن محصولات خود را به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت پیش‌تر با مشارکت شرکت ساختمانی « LSwerock» سوئد آزمایش یک میکسر بتن برقی و تریلی بالابر را آغاز کرده است.

  جاروبرقی برای یافتن هدفون‌های گمشده
از دست دادن هدفون‌های بی‌سیم موبایل در مسیرهای مترو یا قطار به یک مشکل فزاینده تبدیل شده است، اما شرکت پاناسونیک در حال کار روی راهی برای بازگرداندن آنهاست. به گزارش وب‌سایت انگجت، با همکاری گروه در راه‌آهن ژاپن، این شرکت یک دستگاه جارو برقی بی‌سیم ساخته است که می‌تواند به سرعت هدفون‌های بی‌سیم روی ریل قطارها را پیدا کرده و جمع‌آوری کند. طبق آمارهای اعلام شده بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر، 950مورد گم‌شدن هدفون‌های بی‌سیم گوشی‌های موبایل در 78ایستگاه قطار و مترو در ژاپن گزارش شده است. حالا با این ابداع، دنیا می‌تواند شاهد بازگشت این هدفون‌ها به صاحبانش باشد!

  کشف سیاره‌ای با بارش سنگ
محققان دانشگاه‌های مک گیل، یورک و مؤسسه علوم هندوستان، سیاره بسیار عجیبی را کشف کرده‌اند که در آن سنگ از آسمان می‌بارد و اقیانوس‌های مواد مذاب در سطح آن وجود دارد. به گزارش وب‌سایت سی‌بی‌اس، این سیاره با نام K20141b، سیاره‌ای بسیار داغ در فاصله چند صد سال نوری از زمین است که سرعت باد در آن از سرعت صوت هم بیشتر است و نکته جالب‌تر اینکه در آن، سنگ از آسمان می‌بارد!

  اصلاح ژنتیک 750میلیون پشه
مقامات محلی فلوریدا اعلام کردند که برای کاهش جمعیت پشه‌ها، اجازه رهاسازی بیش از 750میلیون پشه اصلاح ژنتیک را صادر کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، هدف اصلی از چنین کاری کاهش تعداد پشه‌های ناقل بیماری‌هایی مانند تب دنگی یا ویروس زیکا عنوان شده است. در این میان برخی از گروه‌های طرفدار محیط‌زیست گفته‌اند که این کار می‌تواند عواقب نه چندان خوشایندی را در پی داشته باشد. آنها از این موضوع نگران هستند که ممکن است این پشه‌ها به اکوسیستم محیط‌زیست آسیب‌های جدی وارد آورند و یا حتی باعث تولید پشه‌هایی شوند که در مقابل حشره‌کش‌ها مقاوم هستند. با این حال، شرکت اوکسی‌تک که در زمینه اصلاح ژنتیک پشه‌ها فعالیت می‌کند، اعلام کرده که این کار هیچ خطر یا تأثیر منفی روی انسان‌ها و محیط‌زیست ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید