• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 آبان 1399
کد مطلب : 114600
+
-

معرفی مرکز نوآوری همشهری به اکوسیستم استارتاپی کشور

روز گذشته در یک نشست مجازی به‌صورت رسمی، مرکز نوآوری رسانه همشهری و امکانات آن در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و به‌عنوان بخشی از شبکه فناوری این دانشگاه معرفی شد

نوآوری
معرفی مرکز نوآوری همشهری به اکوسیستم استارتاپی کشور

روز گذشته در نشستی مجازی و با حضور مقام‌های ارشد مؤسسه همشهری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به‌صورت رسمی مرکز نوآوری رسانه همشهری به‌عنوان نخستین مرکز نوآوری رسانه کشور معرفی شد تا اکوسیستم فناوری کشور بیشتر با ضرورت وجودی آن و همچنین امکانات و توانمندی‌هایش آشنا شوند.
در این وبینار ابتدا عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای راه‌اندازی این مرکز گفت و با اشاره به اینکه دانشگاه تهران تلاش کرده زنجیره کامل از ایده تا بازار را با ایجاد شبکه فناوری داشته باشد گفت: حضور همشهری به‌عنوان پیشتاز صنعت روزنامه، چاپ و اطلاع‌رسانی در کنار دانشگاه تهران باعث می‌شود تا بتوانیم در بخش‌های مختلف نوآوری کنار هم قرار بگیریم. به گفته وی، همشهری می‌تواند از تمامی امکانات و منابع موجود در دانشگاه تهران ازجمله ۵۵هزار دانشجو و استادان و امکانات دیگر استفاده کند.  مرکز نوآری رسانه همشهری که اکنون فراخوان جذب هسته خود را اعلام کرده، قرار است بستری برای حمایت از ایده‌ها، هسته‌ها و همه کسب‌وکارهای حوزه رسانه باشد. سیدابوالحسن ریاضی، مدیرعامل مؤسسه همشهری هم در این نشست با تشکر از مقام‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از خیز همشهری برای تغییرات بنیادین در فضای رسانه‌ای کشور مانند دیگر کشورهای دنیا خبر داد. او با اشاره به اینکه روزنامه همشهری هم‌اکنون بزرگ‌ترین مؤسسه رسانه مکتوب کشور و در واقع اولین بنگاه رسانه‌ای کشور به‌حساب می‌آید گفت: تغییرات بنیادین در حوزه رسانه در کل دنیا طی 10 سال اخیر رخ داده است و ما با تحولات پرشتاب و بنیادین در حوزه رسانه‌های جهان روبه‌رو هستیم؛ هم در حوزه محتوا و هم در حوزه مخاطبین و در حوزه تولید کل فرایند.
مدیرعامل مؤسسه همشهری با تأکید بر نیاز رسانه‌های کشور برای منطبق شدن با این تحول دیجیتال و جهانی گفت: ما با یک جبر تاریخی و الزام روبه‌رو هستیم. در واقع اکنون ما انتخاب نمی‌کنیم و ناچار به انتخاب شدن هستیم. مرکز نوآوری همشهری با همین فرض می‌خواهد شروع به‌کار و فعالیت کند. این کار به یک مجموعه اداری و ساختار سنتی قابل انجام نیست. ما نیازمند به گروه‌هایی هستیم که اساسا دیجیتال لایف باشند و با حوزه‌های درآمدی این حوزه به‌صورت عینی و ملموس در ارتباط باشند تا عملیاتی شدن ایده‌ها در یک بستر روان و به هنگام بتواند صورت بگیرد.

شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌های حوزه رسانه
ابوالفضل غلامرضایی، معاون دیجیتال مؤسسه همشهری هم در وبینار روز گذشته هدف نهایی از ایجاد مرکز نوآوری رسانه توسط همشهری را بقاء، تداوم، پایداری و سودآوری در کسب‌وکار از طریق همکاری راهبردی با هسته‌ها، شرکت‌های نوآور و افراد خلاق خواند. به گفته او زنده ماندن کسب‌وکار در حوزه رسانه نیازمند نهادینه شدن نوآوری شده و مرکز نوآوری همشهری قرار است تبدیل به محل پرجنب و جوش مملو از حضور نخبگان شود. به گفته غلامرضایی، نخبگان با اشتراک ایده، کارها و تجربیات‌شان در کنار هم می‌توانند بستر رشد و توسعه نوآوری‌ در حوزه رسانه را فراهم کنند. او گفت: امیدواریم موقعیت مکانی این مرکز با زیربنای ۱۴۰۰مترمربع روبه‌روی دانشگاه تهران و سرمایه‌گذاری همشهری در این حوزه به‌همراه برنامه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، امکان نوآوری تیم‌های و هسته‌های مستقر در مرکز برای تحول دیجیتال در حوزه رسانه کشور را فراهم کند. پیش از این در مراسمی با حضور پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق اعلام شده بود که همشهری قصد دارد در اکوسیستم استارتاپی کشور و به‌عنوان شتاب‌دهنده در حوزه رسانه فعالیت کند. بر این اساس، قرار است طی ۲سال آینده ۲۰۰میلیارد تومان در اکوسیستم فناوری توسط همشهری سرمایه‌گذاری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید