• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11408
+
-

گناوه، بالاترین جذب گردشگر با کمترین امکانات

 نوروز امسال، بنابر اعلام معاون گردشگری سازمان میراث‌ فرهنگی، بوشهر با پذیرش بیش از 6 میلیون نفرشب اقامت نوروزی، پس از مازندران و گیلان، رتبه سوم جذب و پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی را به نام خود ثبت کرد. 

به گزارش همشهری، در بین نقاط مختلف گردشگری بوشهر، شهرستان‌های ساحلی از اقبال بیشتری در بین گردشگران و مسافران نوروزی برخوردارند به طوری که برابر آمار منتشر شده، بندر گناوه در شمالی‌ترین نقطه استان بیشترین میزان جذب گردشگر را داشته است. این در حالی است که هنوز زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی این شهر تجاری و تفریحی پاسخگوی سیل عظیم گردشگران نیست. 

استاندار بوشهر با تایید این خبر گفت: گناوه از مهم‌ترین نقاط هدف گردشگری بوشهر محسوب می‌شود و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌های گردشگری آن در دستور کار است.

عبدالکریم گراوند، یکی از برنامه‌های مهم در گناوه را اجرای طرح پل گردشگری خور دانست و افزود: ۳۵ میلیارد ریال برای اجرای پل خور در نظر گرفته شده است. از این رقم بیش از ۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و امیدوارم بقیه اعتبار هم به‌زودی محقق شود. پل خور با 45 درصد پیشرفت باید تا دهه فجر امسال تکمیل شود.

یکی از فعالان مدنی و عضو انجمن گردشگری بندر گناوه هم به همشهری گفت: اگرچه امسال ظرفیت اماکنی چون مدارس دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دستگاه‌های دولتی برخلاف سال گذشته برای اسکان مسافران و مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده بود، اما حجم گردشگران نوروزی چنان زیاد بود که بسیاری از آن‌ها در خیابان‌ها چادر زدند. 

غلامرضا نعمتی افزود: البته در سال‌های گذشته 5 مجتمع خدماتی - رفاهی در نقاط مختلف شهر گناوه ساخته شده بود که به دلیل نبود نظارت کاربری آن‌ها تغییر یافت. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید