• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 30 مهر 1399
کد مطلب : 113758
+
-

تجربه 5G در تهران بدون نیاز به گوشی‌های گران

آپدیت
تجربه 5G در تهران بدون نیاز به گوشی‌های گران

تهرانی‌ها به‌زودی خواهند توانست سرعت بالای اینترنت را در نسل پنجم ارتباطات موبایل بدون داشتن گوشی‌های گران قیمت تجربه کنند.
از مدتی پیش بحث توسعه شبکه 5G در کشور با اقدامات وزارت ارتباطات جدی‌تر شد و حتی ۲ سایت آزمایشی هم هم‌اکنون مشغول به فعالیت اما به‌صورت محدود هستند. برای بسیاری از مردم عادی احتمالا در شرایط فعلی اقتصادی خریدن گوشی‌های نسل جدید موبایل با قیمت‌های گرانی که دارند ممکن نیست اما قرار است به‌زودی در پارک آب و آتش و یک دانشگاه در تهران استفاده از شبکه 5G به‌صورت هات‌اسپات برای عموم مردم میسر شود. بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل روز گذشته در مراسم چهاردهمین سالگرد راه‌اندازی شبکه این اپراتور با اعلام اینکه برنامه این اپراتور تمرکز روی توسعه 5G در کشور است گفت: علاوه بر دو نقطه فعلی در تهران که تحت پوشش شبکه 5G قرار گرفته‌اند قرار است دو نقطه دیگر تهران تحت پوشش این شبکه قرار بگیرند که به‌صورت هات اسپات خدمات نسل پنجم تلفن همراه را در اختیار مردم قرار دهند.
به گزارش همشهری، در حقیقت با راه‌اندازی این هات‌اسپات مردم با همین گوشی‌های فعلی یا تبلت و لپتاپ‌شان می‌توانند به‌صورت وای‌فای به شبکه 5G وصل شوند و تجربه سرعت بالای موبایل را تجربه کنند. هر چند در کشورهای دیگر جهان روی اینترنت ثابت سرعت‌های بسیار بالا تست شده اما شبکه 5G قرار است بالاترین سرعت را برای اینترنت همراه تامین کند و علاوه بر این میزان تأخیر در ارتباط را به‌شدت کاهش دهد.
مقام‌های وزارت ارتباطات چندی پیش راه‌اندازی آزمایشی شبکه 5G را با کمک اپراتورها کلید زدند. مدیرعامل ایرانسل می‌گوید زیرساخت لازم برای ایجاد سرویس نسل پنجم تلفن‌همراه ایجاد و گذر از نسل چهارم به پنجم آغاز شده است.
پیش از این به‌صورت پایلوت راه‌اندازی 5G در دو نقطه یعنی ساختمان اصلی ایرانسل و مرکز تحقیقات مخابرات پیاده‌سازی شده است و حالا باید منتظر دو نقطه جدید بود که استفاده به‌صورت عمومی را مهیا می‌کند. استفاده واقعی و بدون نیاز به هات‌اسپات نیاز به تعویض سیم‌کارت‌های موبایل و همچنین در اختیار داشتن گوشی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از این نسل است. به‌نظر می‌رسد به‌زودی گوشی‌های 5G اکنون خیلی بیشتر و ارزان‌تر در دسترس قرار  ‌گیرند. به‌عنوان نمونه اپل به تازگی ۴ مدل گوشی جدید خود را معرفی کرد که همگی با قابلیت پشتیبانی از 5G هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید