• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11366
+
-

شرکت غله منطقه 7 در آستانه ورشکستگی

مدیرعامل شرکت بازرگانی غله منطقه 7: این شرکت با تلاش زیاد فقط حقوق و معوقات کارمندان تا پایان آبان سال گذشته را پرداخت کرده است

گزارش
شرکت غله منطقه 7 در آستانه ورشکستگی




وحیده اسماعیلی | رشت – خبرنگار:


با وجود گذشت بیش از یک سال از واگذاری شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور به بخش خصوصی این شرکت هنوز در گیر و دار واگذاری کامل از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفته است.
 نامشخص بودن جزییات چگونگی واگذاری به بخش خصوصی در این مدت موجب شده است تا چندین ماه متوالی کارمندان این شرکت در استان از حقوق و مزایا بی‌نصیب بمانند. مهر ماه سال گذشته همشهری گیلان در گزارشی از شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور ( گیلان، قزوین و اردبیل) به نتایج خصوصی‌سازی این شرکت دولتی ایران و عدم پرداخت دستمزد و بیمه و سایر مزایا پرداخت. 

در گزارش پیشین به نقل از کارمندان و نماینده این شرکت در استان عنوان شد در مدت زمانی که از    خصوصی‌سازی این شرکت گذشته حقوق و دستمزد کارمندان پرداخت نشده و حق بیمه تامین اجتماعی  به تناوب پرداخت نشده است. 
با گذشت 6 ماه ازاین گزارش بار دیگر از سوی کارمندان این شرکت دولتی ایران به همشهری گفته شد که از آذر ماه گذشته تاکنون هیچگونه حقوق و بیمه‌ای برای کارمندان پرداخت نشده و همچنین پرداخت پاداش و عیدی آخر سال کارمندان نامشخص باقی مانده است.

یکی از کارمندان این شرکت که نخواست خود را معرفی کند به ما گفت: بعد از چاپ انتقادات و گزارش مشکلات این شرکت در روزنامه‌ها و همچینن دیدار با مسئولان و نمایندگان استان انتظار داشتیم هر چه سریع‌تر برای رفع مشکلات قدمی برداشته شود، اما نه تنها کاری صورت نگرفت، بلکه از آذر ماه سال جاری یک ریال دستمزد دریافت نکرده‌ایم و حق بیمه ما نیز پرداخت نشده است، لذا از مسئولان عالی استان و نمایندگان رسیدگی به وضعیت نامشخص شرکت را خواستاریم.
 

کسی پاسخگو نیست

مدیر شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران (منطقه گیلان) در گفت‌و‌گو با همشهری ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود شرکت و عدم پرداخت دستمزدها گفت: خصوصی‌سازی موجب بروز این مشکل برای منطقه 7 شده است و بسیاری از همکاران ما به دلیل دریافت نکردن ماه‌ها حقوق با مسائل و مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند. 
«یعقوب خزرایی» افزود: در یک سال اخیر بارها با سازمان خصوصی‌سازی کشور نامه‌نگاری و عنوان کردیم مدیرعامل جدید شرکت جوابگوی مسائل کارمندان خود به خصوص درباره حقوق‌ها نیست. الان تعداد زیادی از همکاران از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار گرفته‌اند. در مدت اخیر هیچگونه تغییری در وضعیت کارمندان صورت نگرفته و  حقوق و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده است.
 خزرایی تاکید کرد: در شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 کشور در بخش گیلان 26 کارمند به فعالیت مشغول هستند و از سال گذشته تا کنون نیز 8 کارمند با شکایت به دیوان عدالت اداری موفق شدند جذب شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران شوند.


واگذاری نادرست به بخش خصوصی

بعد از تماس‌های ناموفق و عدم پاسخگویی «غدیری» نماینده قانونی شرکت غله گیلان موفق به تماس با «علی قاجار» مدیرعامل و خریدار بخش خصوصی شرکت بازرگانی غله منطقه 7 کشور شدیم. 
وی با بیان اینکه کارهای واگذاری کامل شرکت از آذر ماه سال گذشته تا کنون تمام نشده است، اظهارکرد: این شرکت با تلاش زیاد فقط حقوق و معوقات کارمندان تا پایان آبان ماه سال گذشته را پرداخت کرده است.
قاجار با انتقاد از سازمان خصوصی‌سازی کشور افزود: این سازمان کار خود را برای واگذاری کامل شرکت به بخش خصوصی به خوبی انجام نداده است، وگرنه با این مشکلات مواجه  نمی‌شدیم. به هیچ عنوان از خصوصی‌سازی حمایت نمی‌شود و تا امروز چیزی از اموال و املاک این شرکت به ما تحویل نشده است. 

 قاجار تصریح کرد: از اردیبهشت 96 که توانستیم این شرکت رابه ثبت برسانیم با مشکلات زیادی برای ادامه فعالیت مواجه هستیم. در حالی که مطابق اساسنامه فروخته شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران، باید کلیه خدمات و کارگزاری شرکت به ما واگذار می‌شد. در حال حاضر ما با کاهش فعالیت روبه‌رو هستیم و شرکت بازرگانی دولتی ایران که به دلیل نظارت دستگاه‌های نظارتی تحت فشار است منطقه 7 را به مناقصه مجدد گذاشت. اجرای این مناقصه کار را از دست ما خارج کرده است. اکنون به دنبال این هستیم پول خود را از شرکت بازرگانی دولتی ایران بگیریم تا بتوانیم حقوق کارمندان را پرداخت کنیم. در اجرای مناقضه تجربه و تخصص مد نظر این شرکت مورد توجه قرار نگرفت. با مناقصه مجدد، شرکت بازرگانی منطقه 7 کشور عملا ورشکسته خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت بازرگانی منطقه 7 کشور با اشاره به ورود جهاد کشاورزی در توزیع آرد و گندم مورد نیاز نانوایی‌ها بیان کرد: شرکت عملا در حال ورشکست شدن است، ولی تا زمانی که به عنوان مدیر عامل به این منطقه تعهد دارم تمام تلاش خود را برای پرداخت حقوق کارمندان می‌کنم. در همین جا اعلام می‌کنم در سال آینده دیگر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 وجود نخواهد داشت. 


تلاش برای رفع مشکل شرکت خدمات بازرگانی منطقه 7

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مشکلات شرکت بازرگانی دولتی ایران رفع شود.
«سید کاظم دلخوش» بیان کرد: در مکاتبه با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت و معدن به جد خواستار رسیدگی به وضعیت نامعلوم شرکت خدمات بازرگانی غله منطقه 7 شده‌ام و امیدوارم هرچه زودتر این مساله حل شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید