• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113157
+
-

100ثانیه خبر

  روشی برای کشف ناشناخته‌های زمین
محققان روشی را برای کشف برخی از دورافتاده‌ترین و خطرناک‌ترین مکان‌های زمین یافته‌اند که به انسان‌ها کمک می‌کند، بدون قدم گذاشتن در این محیط‌ها راز و و رمزهایش را به‌دست آورند. به گزارش پاپیولار مکانیکز، در این روش، حسگرهای کوچکی بر پشت شپره‌ها و پروانه‌ها قرار می‌گیرد و سپس آنها به سمت این مکان‌ها سوق داده می‌شوند. این حسگرها 98میلی‌گرم وزن دارند و می‌توانند سقوط از ارتفاع 21متر را تحمل کنند. هنگامی که حشره به مقصد می‌رسد، دانشمندان با ارسال دستور سیگنال بلوتوث به حسگر، آن را آزاد کرده و به زمین می‌اندازند. حسگر قادر است تا 3سال، عناصری مانند دما و رطوبت را کنترل کند.

  صفحه لمسی کار نمی‌کند
برخی کاربران گوشی «گلکسی اس۲۰ فن ادیشن» از وجود اختلالاتی در لمس نمایشگر این دستگاه خبر داده‌اند. گیزموچاینا نوشت که این افراد ادعا کرده‌اند که نمایشگر نسبت به ضربه یا کشیدن انگشت واکنش نشان نمی‌دهد. بسیاری از کاربران این دستگاه تجربیات خود را در وب سایت «ردیت» به اشتراک گذاشته‌اند. با این حال شرکت سازنده هنوز واکنش رسمی در این خصوص نداشته است.

  سلفی مریخ‌نورد چینی
مریخ‌نورد چینی تیان ون-1در فاصله 15میلیون مایلی کره‌زمین از خود یک عکس سلفی گرفت! به گزارش اسپیس، تیان ون-1این کار را به‌وسیله دوربین کوچکی که از این فضاپیما بیرون زده، انجام داده است. وظیفه این دوربین ثبت لحظات در زمان حرکت این سفینه به سمت کره مریخ و مخابره آن به زمین است. یکی از این تصاویر ارسالی، بدنه طلایی و 6ضلعی تیان ون-1، دو مجموعه صفحه‌های خورشیدی نقره‌ای و سپر محافظتی مخروطی شکل این مریخ‌نورد را نشان می‌دهد که همگی در دل سیاهی مطلق فضای عمیق قرار دارند.
  رونمایی از روبات کشاورز
آزمایشگاه ایکس آلفابت که از سال2018تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی را به‌منظور ارتقای صنعت کشاورزی آغاز کرده است، دوشنبه از یک روبات در این خصوص رونمایی کرد. به گزارش انگجت، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای متنوعی روی این روبات نصب شده است تا این وسیله قابلیت‌های فراوانی در حوزه هوش مصنوعی، شبیه‌سازی و شناسایی محیط داشته باشد. همچنین این روبات دارای حسگرهای گوناگونی نیز است و از طریق صفحه‌های خورشیدی، انرژی مورد نیاز خود را تأمین می‌کند.

  ارائه قابلیت تمام‌خودران تسلا
ایلان ماسک، مالک و مدیر استارتاپ خودروساز تسلا در صفحه شخصی خود در توییتر از ارائه نسخه آزمایشی قابلیت «کاملا خودران» برای تعدادی از مشتریان خبر داد. به گزارش دیلی‌میل، ماسک اعلام کرد؛ نسخه بتا قابلیت «تمام خودران» در روز 20اکتبر (سه‌شنبه آینده) به‌طور محدود برای برخی از مشتریان ارائه می‌شود که رانندگان بادقت و باتجربه‌ای محسوب می‌شوند. این نرم‌افزار نسخه پیشرفته «اتو پایلوت» است و رانندگان باید هنگام رانندگی همچنان دست‌هایشان روی فرمان خودرو باشد. در کنار این موارد در نسخه بتا قابلیت «تمام خودران» ویژگی ناوبری در اتوپایلوت نیز فعال می‌شود که خودرو را از مسیر ورودی بزرگراه به خروجی آن هدایت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید