توسعه کسب و کار بهخاطر کرونا
استارتاپ هنگکنگیEasyship که یک استارتاپ در حوزه حملونقل و تدارکات است و به شرکتهای تجارت الکترونیکی امکان میدهد، چندین شرکت حملونقل را به فروشگاههای خود اضافه کنند، اعلام کرد که به برنامهShopify Plus که یک فروشگاه بزرگ اینترنتی کانادایی محسوب میشود، پیوسته است. به گزارش وبسایت تککرانچ، دفتر مرکزی Easyship در2 شهر هنگکنگ و نیویورک قرار دارد. این استارتاپ تنها اپ حملونقل در آسیا برای Shopify Plus محسوب میشود. ضمن اینکه میتواند یک پلتفرم تجارت الکترونیک ایدهآل برای شرکتهای بزرگ بهحسابآید. استارتاپ Easyship در سال2015 با سرمایهگذاری غولهای تجارت الکترونیک شرق آسیا تاسیس شده و شامل بیش از 250گزینه حملونقل ازجمله شرکتهای بزرگUPS، FedEx و DHL، با نرخهای تخفیفدار است. این استارتاپ در کنار خدمات اصلی، وظایفی مانند مالیات و هزینههای عوارض را نیز عهدهدار میشود. براساس اعلام مدیران این استارتاپ، Easyship تاکنون به بیش از یک میلیون مشتری، خدمات ارائه کرده است. براساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، حجم بستههای پستی بینالمللی در طول همهگیری بیماری کووید-19 افزایش داشته است؛ بهویژه برای مواردی مانند دستگاههای الکتریکی، محصولات دارویی، لوازم مکانیکی و... در عین حال، محدودیتهای گمرکی، جابهجایی و همچنین کاهش ترافیک هوایی، چالشهای جدیدی را برای فروشندگان مرزی ایجاد کرده است. شیوع ویروس کرونا شوک بزرگی برای صنعت حملونقل بوده است. زمانی که شرکتهای چینی فعالیتها و تولیدات خود را کاهش دادند، ارسال مرسولات نیز با تأخیر مواجه شد. با این حال، پس از بازگشایی کارخانهها در چین که با افزایش تولید روبهرو بوده است، سفارشهای الکترونیکی نیز تا حدود 80درصد افزایش داشتهاند. اگرچه شرایط کمی رو به عادی شدن رفت، ولی کاهش تعداد پروازهای تجاری - مسافری که معمولا بستههای کوچک نیز حمل میکنند، باعث طولانیتر شدن زمان انتظار تحویل و هزینههای اضافی شده است. مدیران استارتاپ Easyship میگویند که جهانی بودن شرکتشان کمک کرده تا راهحلهای حملونقل به مشتریان خود ارائه دهند و نیازهای آنها در این روزها را برآورده کنند.»