• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 19 مهر 1399
کد مطلب : 112660
+
-

جان جانان ‌در توس

پیکر استاد محمدرضا‌شجریان دیروز از بهشت‌زهراس به سمت زادگاهش در مشهد بدرقه شد

جان جانان ‌در توس

«همراهان دل، در مسیر مشهد هستم. منوط بر اینکه تمامی شرایط مطابق تصمیمات گذشته در توس مهیا باشد، فردا صبح پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی به خاک خواهیم سپرد» این متن را همایون شجریان ساعت شش و نیم بعدازظهر دیروز توییت کرد، در پایان یک روز بلند که برای خانواده شجریان از مراسم تشییع زودهنگام در بهشت‌زهرا(س) آغاز شده بود.  
شب قبل‌تر، همایون گفته بود با توجه به بیماری کرونا نمی‌تواند به مردم بگوید در مراسم خداحافظی با پدرش شرکت بکنند یا نکنند، با این وجود هزاران نفر در اولین ساعات جمعه خودشان را به بهشت‌زهرا رسانده بودند؛ از حسین علیزاده، که گفت نمی‌خواهد در قاب دوربین‌های صداوسیما دیده شود تا عباس صالحی، وزیر ارشاد، تعداد زیادی از بازیگران سینما و حجت‌الاسلام محمود دعایی که بر پیکر استاد نماز خواند. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، دیروز گفت در پاسخ به درخواست خانواده شجریان، به وزیر میراث  فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین سرپرست استانداری خراسان رضوی دستور داده که با خاکسپاری استاد در محوطه آرامگاه فردوسی در شهر توس موافقت شود. عکس‌هایی هم منتشر شد که نشان می‌داد آرامگاه شجریان، در کنار آرامگاه مهدی اخوان‌ثالث، شاعر پرآوازه معاصر خواهد بود.
پیکر استاد شجریان دیروز صبح به زادگاهش منتقل شد، ساعت‌ها پیش از آنکه اعضای خانواده‌اش با اتومبیل خود را به مشهد برسانند. پیش‌بینی می‌شود چنانچه خاکسپاری امروز انجام شود، حضور مردم در این مراسم چشمگیر باشد.
علی بیرجندی‌نژاد، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، عصر دیروز به ایسنا گفت:«رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمن را برای همه تجمع‌های اجباری توصیه می‌کنیم اما برای این مورد توصیه ما این است که همه سعی کنند از طریق فضای مجازی و ابزارهای غیرحضوری مراسم را دنبال کنند و ابراز ارادت داشته باشند»
استاد محمدرضا شجریان، عصر پنجشنبه گذشته، در بیمارستان جم تهران از دنیا رفت. او که هنگام مرگ 80 سال داشت، ماه‌ها بود که با بیماری سرطان می‌جنگید.
صفحه‌های3، 17،4 و 18 را بخوانید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :