• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11201
+
-

خبرهای کوتاه

  رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: رآکتور تحقیقاتی تهران با بهره‌گیری از توان داخلی بازسازی شد. به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی با بیان اینکه سن این رآکتور 40سال بود، گفت: در یک سال گذشته با تلاش محققان و جوانان ایرانی این رآکتور به‌طور کامل بازسازی شده و امروز رآکتوری جوان در خدمت فعالیت‌های تحقیقاتی کشور است.

  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از مسائل در کشور هستند که به کاوش‌های عمیق‌تری نیاز دارند تا تولید کشور راه بیفتد و احتیاج دارد وفاق روی چالش‌ها و حل مسائل ایجاد شود. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما گفت: افکار مختلف در سیاسیون و رسانه‌ها وجود دارد ولی وقتی به کنه قضیه توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در چالش‌های مهم کشور اینها وفاق دارند؛ برای مثال، در مورد بحران آب، خارج از دسته‌بندی‌ها همه قبول دارند که کمبود آب یک واقعیت است و شرایط بارندگی کشور مطلوب نیست و در بخش کشاورزی و آب شرب مشکلاتی داریم.

  وزیر کشور گفت: تا‌کنون 5جلسه درخصوص آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری تشکیل شده که ششمین جلسه آن نیز در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به مراجعه روزانه حدود 5میلیونی مردم به ادارات دولتی و غیردولتی بیان کرد: به دلایل مختلف ازجمله پیچیدگی بوروکراسی اداری و عدم‌احساس تعهد و عدم‌نظارت صحیح میزان نارضایتی‌ها نسبت به میزان رضایتمندی‌ها مقداری بیشتر است که باید با اقدامات لازم و انجام تدابیر مشخص میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

  نشریه فارین‌پالیسی به دولت آمریکا پیشنهاد کرده به جای خروج از برجام تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را به بازرسی از مراکز ایران مشروط کند.

  علی اصغر زارعان، دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روز ملی فناوری هسته‌ای۸۳ دستاورد هسته‌ای رونمایی خواهد شد. مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای دوشنبه ۲۰فروردین با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

  کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در تماسی تلفنی در مورد درگیری‌های منطقه و نیاز به وحدت برای مقابله با ایران و مبارزه با تروریسم بحث و گفت‌وگو کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید