• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110430
+
-

ظریف به ترامپ: بیدار شو!

نکته روز
ظریف به ترامپ: بیدار شو!

سناریونویسی رسانه‌ای در آمریکا و بازی پینگ‌پنگی آن با کاخ سفید در امنیتی‌سازی‌ ایران واکنش دستگاه دیپلماسی کشورمان را در خنثی‌سازی این بازی به همراه داشته است. یک ادعای ساخته و پرداخته نشریه پولیتیکوی آمریکا خیلی زود دستاویز طرح تهدیدات جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفت؛ اینکه ایران بنا به ادعای نشریه پولیتیکوی آمریکا قرار بوده سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را ترور کند و درصورت مبادرت به‌ این کار جواب سختی دریافت خواهد کرد!
مجید تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در واکنش به این تهدیدات یک نامه اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل نوشت و در بخشی از آن تصریح کرد: چنین اظهارات تحریک‌آمیزی تخطی آشکاری از اصول بنیادین ذکر شده در منشور سازمان ملل را شکل می‌دهد، به‌ویژه بند دوم آن که از هرگونه تهدید و شدت عملی منع می‌کند. جمهوری اسلامی در به کارگیری حق طبیعی‌اش برای دفاع از خود، حفاظت از ملتش، حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی‌اش و تامین امنیت منافع ملی‌اش در برابر هرگونه خصومتی تردید نخواهد کرد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی قصه‌پردازی آمریکا بر سر این ادعای واهی را نشانه گرفت، عکسی از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا منتشر کرد و با اشاره به سوابق او در اعترافاتش به دروغگویی در زمانی که رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بود « دروغگوی همیشگی با طرح هشداری دروغین؛ دونالد ترامپ را گمراه کرد تا دشمن شماره یک داعش را ترور نماید.
هم‌اکنون، وی تلاش دارد تا از طریق ارائه هشدار دروغین جدیدی، ترامپ را به مادر تمامی باتلاق‌ها بکشاند و فریب دهد.
منبع پولیتیکو: مقامات آمریکایی
منبع ترامپ: گزارش جراید
زمان بیدار شدن است!»
نشریه پولیتیکو به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات نزدیک به دولت آمریکا مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران همچنان در تلاش برای گرفتن انتقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی است. این رسانه آمریکایی به نقل از منابع ناشناس مدعی شده بود که تهران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی قصد ترور لانامارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است.
ترامپ هم ماجرا را ادامه داده و توییت کرده بود که طبق گزارش رسانه‌ها، ایران ممکن است برای یک ترور یا حمله دیگر علیه آمریکا برای انتقام سلیمانی برنامه‌ریزی کند... هر حمله ایران به هر شکلی علیه ایالات متحده با حمله به ایران روبه‌رو خواهد شد که اندازه آن هزار برابر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید