• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110426
+
-

کافه مجلس

   مثل روحانی راحت انتخاب کنید!
علیرضا سلیمی، نماینده محلات در تذکری شفاهی در جلسه علنی چهارشنبه مجلس ضمن انتقاد از عدم‌ معرفی وزیر پیشنهادی صمت، خطاب به رئیس مجلس، گفت: به دولت و آقای ربیعی تذکر بدهید پیدا کردن وزیر صمت تا این حد کار سختی نیست، آنها خیلی راحت رئیس‌جمهور را انتخاب کردند اما برای انتخاب وزیر صمت گفته‌اند خیلی سخت است، که این رفتار دولت جای تعجب دارد.

   دردسرهای رقیب سابق برای سران قوا
نماینده تهران در مجلس که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 رقیب محمدباقر قالیباف، حسن روحانی و ابراهیم رئیسی بود، در انتقاد به عملکرد این 3نفر در شورای‌عالی اقتصادی سران قوا گفت: از نمایندگان درخواست می‌کنم آمادگی خود را برای تحقیق و تفحص از اقدامات چند سال اخیر شورای به‌ اصطلاح اقتصادی سران قوا اعلام کنند. به گزارش ایسنا، مصطفی میرسلیم در نطق میان‌دستور جلسه علنی روز چهارشنبه با بیان اینکه این اشتباه است که صاحبان قدرت فکر کنند در هاله تقدس و در مصونیت هستند، افزود: اما هرچه مسئولیت بیشتر باشد، پاسخگویی نیز باید بیشتر باشد، به افرادی که هوس نامزدی ریاست‌جمهوری را در سر می‌پرورانند هشدار می‌دهم که بدانند مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد که آنها از امکانات دولتی و عمومی و به‌ویژه صداوسیما برای تبلیغات خود با ترفندهای مختلف مانند موارد گذشته استفاده کنند.

   پیشنهاد انتخاباتی مجری به قانونگذار
قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و وزارت کشور نقشی در تدوین و تهیه این طرح ندارد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدجواد کولیوند به مجلسی‌ها توصیه کرد: از نظر ما بررسی لایحه جامع انتخابات که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده، کارشناسی‌ترین روش برای رفع دغدغه‌های موجود نمایندگان محترم است.

   ابتلای 3 نماینده جدید به کرونا
تست کرونای 3نماینده مجلس مثبت از آب درآمد. عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده تهران در صفحه توییتر خود اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه خانگی است. تست کرونای محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد و نایب‌رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هم مثبت اعلام شد و هم‌اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برد. محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک و نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم به بیماری کرونا مبتلا شد. او هم تحت درمان است و حال عمومی‌اش رضایت‌بخش اعلام شده است.

   تقدیر از رزمایش ارتش
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تقدیر کردند. در جلسه علنی چهارشنبه مجلس، بیانیه ۱۶۱‌نفر از نمایندگان در تقدیر از رزمایش ذوالفقار‌۹۹ ارتش قرائت شد. به‌گزارش همشهری، در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: «اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در جهت صلح و ثبات منطقه غرب آسیا بوده و پیام این رزمایش هم صلح و ثبات به همسایگان ایران است. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از ملت فهیم ایران اسلامی به مصداق حدیث شریف«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» از تلاش‌های صادقانه و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر فرماندهان ، افسران ، درجه‌داران و سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه امیر فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی و حمایت می‌نماییم.»

   بررسی مسائل امنیتی با رحمانی‌فضلی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون گفت: وزیر کشور ضمن ارائه توضیحاتی درباره مسائل امنیتی کشور به سؤال نماینده زابل پاسخ داد. به گزارش ایرنا، ابوالفضل عمویی همچنین توضیح داده، «وزیر کشور در این جلسه گزارشی درباره مسائل و شرایط امنیتی کشور و موضوعات این حوزه‌ ارائه کرد. نمایندگان هم دغدغه‌های خود را در حوزه مباحث وزارت کشور و موضوعات امنیتی مطرح کردند.» به گفته او «نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی سؤال خود را از وزیر مطرح کرد. موضوع سؤال حبیب‌الله دهمرده مباحث مرزی و اقدامات لازم از جانب وزارت کشور به مرزنشینان ازجمله مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان بود. وزیر کشور در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد و مقرر شد کمیته مرز کمیسیون نیز در این‌باره بررسی‌هایی داشته باشد و پس از آن درباره ادامه نحوه رسیدگی به این سؤال تصمیم‌گیری می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید