• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 18 فروردین 1397
کد مطلب : 11001
+
-

آغاز روابط بانکی ایران و سوئد با نوسازی کامیون‌ها

رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با همتای سوئدی‌اش همکاری و مشارکت شرکت‌های تولیدکننده کامیون سوئدی را برای نوسازی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران آغازگر روابط بانکی بین تهران و استکهلم دانست و تأکید کرد: مشارکت سوئد در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ایران، روابط تجاری و بانکی را گسترش می‌دهد. به گزارش بانک مرکزی، ولی‌الله سیف در دیدار با استفان اینگوِس اظهار کرد: نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل ایران، ظرفیت سرمایه‌گذاری را به ارزش حدود 5میلیارد یورو ظرف 3سال آینده دارد و درصورت تأمین مالی این پروژه توسط طرف سوئدی، ضمن گسترش همکاری‌های تجاری دوجانبه، مسیر ارتباطات بانکی نیز گشوده خواهد شد.

 وی تلاش برای تبدیل دارایی‌های منجمد بانکی به دارایی‌های جاری را یکی از مهم‌ترین اهداف آتی بانک مرکزی اعلام و تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی ایران در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شده که در آینده با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

سیف با بیان تلاش‌های صورت‌گرفته درخصوص به روزرسانی فرایندهای اجرایی بانک‌های ایرانی افزود: خوشبختانه عملیاتی‌سازی‌ انطباق بانک‌های ایرانی با استانداردهای نوین گزارشگری مالی (IFRS) و مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در حال انجام است. رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به بهبود شرایط ایران در«FATF» طی سال‌های اخیر افزود: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده درخصوص مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، امیدواریم در اجلاس آتی«FATF»  شرایط ایران به حالت عادی برگردد؛ همچنین رتبه ریسک اعتباری (OECD) ایران نیز بهبود یافته است و تلاش می‌کنیم تا با تداوم روند مثبت کنونی، از رتبه ۵ به ۴ ارتقا پیدا کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه روابط کارگزاری بانکی لازمه تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور است از کانون بانک‌های سوئد دعوت کرد تا با حضور در ایران و مذاکره با بانک‌های کشور، زمینه گسترش همکاری‌های بانکی ایران و سوئد را فراهم سازند. استفان اینگوِس، رئیس‌کل بانک مرکزی سوئد هم با مثبت ارزیابی کردن مذاکراتانجام شده با مدیران عامل و اعضای هیأت‌مدیره شبکه بانکی ایران گفت: امیدوارم این مذاکرات در نهایت به تقویت روابط بانک‌های دو کشور منجر شود. وی با بیان اینکه مسیر حرکت نظام بانکی ایران صحیح است، افزود: بانک‌های ایرانی گام‌های مثبتی در زمینه تطبیق با استانداردهای روز بانکداری برداشته‌اند که امیدوارم در اجرا نیز موفق باشند. اینگوس با اعلام آمادگی درخصوص انتقال دانش و کمک‌های فنی مشترک بین بانک‌های مرکزی ایران و سوئد گفت: موضوعاتی مانند ثبات پولی و مالی، سازماندهی واحدهای کاری، اطلاع‌رسانی و سیاستگذاری پولی می‌توانند مورد بحث و تبادل قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید