• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109548
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mZGW3
+
-

اسرار غرق شدن 3جوان در بازی موبایلی

4جوان پس از آشنایی در یک بازی موبایلی با هم برای تفریح در ساحل محمود‌آباد قرار گذاشتند. تفریح آنها اما عاقبت خوشی نداشت و به غرق شدن 3نفرشان در دریا منجر شد. درحالی‌که ابتدا اعلام شده بود این 3جوان به خاطر بازی نهنگ آبی خودکشی کرده‌اند اما تازه‌ترین یافته‌های پلیس نشان می‌دهد آنها دچار حادثه شده‌اند. به گزارش همشهری، 4پسر جوان از مدتی قبل در یکی بازی موبایلی با یکدیگر آشنا شدند. آنها هر روز در گروهی که درست کرده بودند وارد می‌شدند و با یکدیگر بازی می‌کردند. بازی این گروه دوستانه ادامه داشت تا اینکه آنها که هر کدام اهل یکی از شهرهای کشور بودند تصمیم گرفتند یکدیگر را ببینند. به این ترتیب آنها چند روز قبل از شهرهای تبریز، اردبیل، ایذه و اصفهان راهی ساحل محمود‌آباد شدند. آنها عصر روز یکشنبه برای تفریح به ساحل رفته بودند اما در حادثه‌ای عجیب 3نفرشان در دریا غرق شدند.

فینال نهنگ آبی
به‌دنبال غرق شدن 3پسر جوان در دریا شایعه‌های زیادی درباره خودکشی آنها مطرح شد. برخی منابع خبری اعلام کردند آنها به‌دلیل بازی نهنگ آبی دست به‌خودکشی زده‌اند. نقی کریمیان، رئیس نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره به باشگاه خبرنگاران گفت: ۴ جوان اهل تبریز، اردبیل، ایذه و اصفهان که با هدف اجرای مرحله فینال بازی اینترنتی نهنگ آبی به شهرستان محمودآباد سفر کرده بودند، عصر یکشنبه‌خود را تسلیم امواج دریا کردند. او با بیان اینکه ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران 3 مرحله به این 4 جوان درخصوص پیشروی نکردن به قسمت عمیق دریا هشدار داده بودند، گفت: با توجه به اینکه این 4 نفر در جای عمیق شنا نمی‌کردند تصور بر این بود که آنها برای بازی دور هم جمع شده‌اند. آنها پس از ورود به آب و بی‌توجه به هشدار‌های ناجیان غریق به‌صورت برنامه‌ریزی شده دور یکدیگر حلقه زده و بی‌صدا به زیر آب فرو رفتند. یکی از قایقرانان که در نزدیکی محل حادثه حضور داشت با مشاهده حرکت دست یکی از این جوانان، برای کمک اقدام کرد، اما با مقاومت غریق مواجه شد. این قایقران با تلاش زیاد بالاخره موفق به بیرون کشیدن این غریق از آب شد. فرد نجات یافته پس از احیا توسط ناجیان غریق، با گریه و ندامت اعلام کرد، هیچ کدام از همراهانش را نمی‌شناخته و فقط از طریق بازی نهنگ آبی با آنان آشنا شده بود. کریمیان در ادامه گفت: علت حضور این 4 نفر در مازندران و خودکشی در دریا و‌ اجرای آخرین مرحله بازی بوده است و بازجویی از فردی که از بازی خودکشی، جان سالم به در برد با حضور مأموران پلیس آغاز شده است.

حادثه به روایت پلیس
انتشار خبر خودکشی 3پسر جوان در دریا موجب بهت و حیرت همه شد و خبر آن در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها دست به‌دست می‌شد تا اینکه ساعتی بعد پلیس خودکشی آنها به خاطر بازی نهنگ آبی را تکذیب کرد و گفت آنها دچار حادثه شده‌اند. سرهنگ سیدجعفر ساداتی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در این‌باره گفت: این حادثه روز یکشنبه در خیابان معلم محمود‌آباد، ساحل ۱۴ اتفاق افتاد و بلافاصله تحقیقات پلیس در این خصوص آغاز شد. وی ادامه داد: مأموران با حضور در محل حادثه دریافتند، ۴ جوان از شهرهای تبریز، اردبیل، ایذه و اصفهان هنگام شنا در منطقه ممنوع غرق شده‌اند که با حضور به‌موقع ناجیان غریق 2 نفر از آنان از آب بیرون کشیده شدند و 2 نفر دیگر به‌علت خفگی در دریا غرق شدند.
سرهنگ ساداتی در ادامه گفت: با انتقال 2 مصدوم این حادثه به مرکز درمانی یکی دیگر از آنان نیز به‌علت شدت مصدومیت در بیمارستان خود را از دست داد. ساداتی درباره انگیزه این 4جوان و انتشار خبر خودکشی آنها به خاطر بازی نهنگ آبی گفت: براساس  بررسی‌های به عمل آمده و تحقیقات از یکی از نجات یافتگان حادثه، این 4 جوان در یک بازی موبایلی به‌صورت مجازی با یکدیگر آشنا شده و برای تفریح به محمودآباد آمده بودند که هنگام شنا دچار سانحه شدند. به گفته وی تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید