• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109565
+
-

زلزله 5.1 ریشتری گلستان بدون تلفات

زلزله 5.1 ریشتری گلستان بدون تلفات

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.1ریشتر بامداد دیروز مناطقی از استان گلستان را لرزاند. این زلزله هرچند تلفاتی نداشت اما موجب مصدومیت دست‌کم 34نفر شد و خسارت‌هایی را نیز به برخی منازل وارد کرد. به گزارش همشهری، این زلزله ساعت 2:04 بامداد دیروز در 3کیلومتری رامیان، ۹ کیلومتری آزادشهر و ۱۰ کیلومتری خان ببین و در عمق 9کیلومتری زمین اتفاق افتاد. قدرت این زلزله به حدی بود که لرزش آن در گرگان، مرکز گلستان نیز احساس شد و مردم را وحشتزده راهی کوچه و خیابان کرد.
به‌دنبال وقوع این حادثه گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. در ارزیابی‌های اولیه معلوم شد که براثر زمین لرزه ۳۴ نفر مصدوم شده‌اند که به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از این تعداد ۱۷ نفر در محل به‌صورت سرپایی مداوا شدند که اغلب آنها به‌دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله و هنگام خارج شدن از منزل دچار مصدومیت شده بودند.
در همین حال، حمیدرضا چوبداری، فرماندار رامیان در شرق گلستان جزئیات بیشتری درباره خسارت‌های وارد شده به این منطقه را بازگو کرد و گفت: براساس آخرین برآوردها، زمین‌لرزه بامداد دوشنبه به ۵۰ واحد مسکونی غیرمقاوم مناطق روستایی رامیان از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است. روستاهای قورچای، ویرو، الهادی، کشکک و پاقلعه بیشترین خسارت را در زلزله بامداد دیروز دیده‌اند، با این حال همه مناطق مسکونی روستاهای بخش مرکزی رامیان بیمه هستند و مردم نگران جبران خسارات و چگونگی ساخت منازل خود نباشند. از سویی نیروهای هلال احمر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان چادر و مواد غذایی در اختیارشان قرار داده‌اند. زلزله بامداد دوشنبه باعث ریزش کوه در کیلومتر ۱۶ جاده آزادشهر - شاهرود، محدوده معدن زمستان یورت شد اما با تلاش 3ساعته نیروهای فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان، این محدوده بازگشایی شد. همچنین تلاش گروه‌های راهداری برای بازگشایی سایر مسیرها در روستاهای پاقلعه، الهادی و ویرو ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید