• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 شهریور 1399
کد مطلب : 109200
+
-

کافه مجلس

استمرار موج ابتلا به کرونا در بهارستان
سید موسی موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی هم به کرونا مبتلا شد. در قریب به ۵ماهی که از استقرار مجلس یازدهم سپری می‌شود تا‌کنون بیش از ۲۳نماینده به کرونا مبتلا شده‌اند. نماینده کبودر آهنگ حین دوران نمایندگی‌اش در اثر ابتلا به این ویروس جانش را از دست داد. پیش از آغاز به‌کار این مجلس فاطمه رهبر، منتخب تهران و نیز محمدعلی رمضانی دستک، منتخب مردم آستانه به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

جدل توییتری دولت و مجلس بر سر آب
مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران پیش از این با انتقاد از نحوه آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفته بود: مردم جنوب سیستان و بلوچستان مشکل جدی در آب آشامیدنی دارند؛ نه اینکه آب نباشد بلکه مدیریت منابع آب نیست. به‌طوری که بیابان سیراب است. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در پاسخ به رضاخواه نوشت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال گذشته به ۷/۷میلیون نفر در ۱۱٫۵۱۴روستا آب پایدار رسانده شد. این نماینده مجلس پس از توضیحات توییتری آشنا مجددا نوشت: منکر تلاش‌های این دولت و اسلافش نیستیم، ولی همچنان «آب آشامیدنی» معضل جدی بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان است. تامین ضروریات زندگی مردم وظیفه حاکمیت است که بنده و شما جزئی از آن هستیم. وی تأکید کرد: مطمئن باشید مجلس در یک‌سال باقیمانده عمر دولت، برای حل مشکلات مردم در کنار دولت است.

مرکز پ‍ژوهش‌ها به‌دنبال تغییر سیاستگذاری‌ها
علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌‌های مجلس گفت: بخشی از کارهایی که در دور جدید فعالیت مرکز پژوهش‌ها دنبال خواهیم کرد ناظر بر تغییر ریل و روند سیاستگذاری در موضوعات کلان کشور خواهد بود. این مسئله منجر به کم‌شدن موانع خواهد شد. به گزارش تسنیم، او در توضیح این کارکردهای جدید گفت: مثلاً در بحث تغییر روند بودجه‌ریزی به‌دنبال آن هستیم تا توزیع مناسبی با حداقل انحراف در این بحث صورت گیرد یا در توزیع امکانات کشور در خلق ثروت توجه به عموم مردم باشد یا در مسائل جزئی‌تر مثل مسئله بنزین، سهمیه‌ها به جای خودرو به افراد خانوار تعلق گیرد.

تصمیم‌گیری پشت درهای بسته نمی‌شود
مجید نصیرائی، نماینده فردوس با تأکید بر ضرورت نظارت میدانی نمایندگان از مناطق مختلف کشور جهت بررسی وضعیت و مشکلات مردم، گفت: بدون تردید نمی‌توان در اتاق‌های دربسته نشست و برای مسائل مردم تصمیم گرفت. او با بیان اینکه افرادی که قصد تصمیم‌گیری برای جامعه را دارند باید واقعیت‌ها را از نزدیک ببینند، در گفت‌وگو با خانه ملت، عنوان کرد: در عین حال که نمایندگان به گزارش‌های واصله اهمیت می‌دهند باید در کف جامعه حضور پیدا کرده و از نزدیک مسائل را درک کنند. وی افزود: حضور میان مردم، مواجهه رودررو با آنها و همکلام شدن با اقشار مختلف جامعه در تصمیم‌گیری برای آینده کشور بسیار مؤثر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید