• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 13 شهریور 1399
کد مطلب : 109142
+
-

آغاز به‌کار رسمی «مرکز نوآوری رسانه» همشهری

مرکز نوآوری همشهری قرار است به‌عنوان شتاب‌دهنده در حوزه رسانه‌ اکوسیستم استارتاپی کشور فعالیت کند تا باعث تحولی در نظام رسانه‌ای کشور شود

آغاز به‌کار رسمی «مرکز نوآوری رسانه» همشهری

عمادالدین قاسمی‌پناه- روزنامه نگار

روز گذشته با حضور پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ابوالحسن ریاضی، مدیرعامل مؤسسه همشهری، «مرکز نوآوری رسانه» همشهری به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد.
به‌گزارش همشهری، در این مراسم یک تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مؤسسه همشهری در ارتباط با این موضوع امضا شد.  مدیرعامل مؤسسه همشهری در این مراسم گفت: کاری که اصلی‌ترین سیاست و برنامه پیش روی مؤسسه همشهری به شمار می‌رود، امروز به شکل رسمی اعلام شده است.
ابوالحسن ریاضی با اشاره به اینکه ماه‌هاست فعالیت همشهری با همکاری معاونت علمی در این حوزه شروع شده گفت: مؤسسه همشهری با ایجاد معاونت دیجیتال و واگذاری ماموریت به این معاونت، 6‌ماه روی برنامه تحول دیجیتال همشهری به طور مداوم کار کرده است. این برنامه 2مرتبه اصلاح شد و در نهایت ابتدای امسال به تصویب هیأت مدیره
مؤسسه رسید.

فعالیت همشهری به‌عنوان شتاب‌دهنده
همشهری قصد دارد در اکوسیستم استارتاپی کشور و به‌عنوان شتاب‌دهنده در حوزه رسانه فعالیت کند. بر این اساس، قرار است طی ۲سال آینده ۲۰۰میلیارد تومان در اکوسیستم فناوری، سرمایه‌گذاری کند.
مدیرعامل مؤسسه همشهری با اشاره به اینکه مذاکره با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌عنوان راهبر اصلی همه مراکز نوآوری و سیاستگذار تحول در کشور برای مجموعه ما محرز بود، ادامه داد: ما مذاکرات خود را با این معاونت شروع کردیم و با سعه صدر و نگاه استراتژیک این مجموعه، گام‌های اولیه را برداشتیم. همچنین مذاکراتی با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران داشتیم.
ریاضی، مدیرعامل مؤسسه همشهری گفت: انتخاب محل مرکز نوآوری طبق شرایطی که کمترین هزینه و بیشترین منافع را برای این مجموعه داشته باشد صورت گرفته و ما الان بخشی از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستیم. با توجه به موقعیت جغرافیایی مرکز نوآوری همشهری که مقابل دانشگاه تهران واقع شده، امیدواریم که طی یک تا 2‌ماه آینده مرکز نوآوری ما کار عملیاتی خود را شروع کند. مدیرعامل مؤسسه همشهری با اشاره به مسئولیت اجتماعی که به‌عهده این مؤسسه است، ادامه داد: این کار را نه فقط در ابعاد همشهری، بلکه در ابعاد تحول نظام رسانه‌ای کشور می‌بینیم. برای همین معتقدم مجموعه همکاران در مؤسسه همشهری در حال انجام کاری در سطح ملی هستند و باید این کار را به‌عنوان اصلی‌ترین برنامه در طول یک سال آینده در دستور کار داشته باشیم. پرویز کرمی هم با اظهار خوشحالی از حضور در مؤسسه همشهری و تعلق خاطر به این مؤسسه گفت: به‌عنوان یک شهروند، یک روزنامه نگار و مسئول ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان از تولد مرکز نوآوری رسانه به وسیله یک بنگاه معظم رسانه‌ای در کشور خوشحال هستم.
مسئول ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به اینکه معاونت علمی در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده و تلاش می‌کند که موضوع نوآوری و سرریز فناوری را در رشته‌های مختلف در کشور ساری و جاری کند، ادامه داد: در حوزه رسانه با وجود اینکه حدود 120سال از ورود رسانه به کشور می‌گذرد، متأسفانه در این حوزه نقص داشتیم. اما زمانی که روزنامه نگاری سایبری در ایران شکل گرفت، همشهری از آنجا که همیشه سعی می‌کند، روزآمدی خود را حفظ کند، به استقبال آن رفته است.
کرمی با اشاره به اینکه به‌وجود آمدن مرکز نوآوری برای یک رسانه از نان شب واجب‌تر است، ادامه داد: از امروز افراد با ایده‌های نوآورانه می‌توانند به شتاب‌دهنده رسانه همشهری ورود پیدا کنند. محل مرکز نوآوری رسانه همشهری مناسب و در کنار دانشگاه تهران و در نزدیکی دانشگاه‌های معتبر دیگر قرار گرفته است. به این ترتیب هر دانشجویی می‌تواند به راحتی با هر ایده‌ای به این مرکز بیاید و در کنار اساتید و مشاوران خوبی که روزنامه همشهری دارد، قرار بگیرد و در راستای اهداف این مجموعه فعالیت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید