• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10898
+
-

چگونه ازپاسخ به سؤالات بی سر و ته و بعضاً تکراری میهمانان نوروزی فرار کنیم؟

موش نوشت
چگونه ازپاسخ به سؤالات بی سر و ته و بعضاً تکراری میهمانان نوروزی فرار کنیم؟

فریور خراباتی :

 این موضوعی بوده که از اولین عید دیدنی تاریخ در عصر باستان وجود داشته لذا اگر خیال کرده اید که راه‌های فرار یکی پس از دیگری جلویتان وجود دارد، سخت در اشتباهید. برخی از پژوهشگران که نخواستند نامشان فاش شود بر این باورند که اساسا عمه‌ها ازدواج می‌کنند تا موجودی به نام شوهر عمه در فامیل پدید آید که متخصص پرسش‌های ناب نوروزی‌است! حالا فردا «اتحادیه شوهر عمه‌های نازنین» راه نیفتد از ما شکایت کند که به ما توهین شده. بحث توهین نیست، موضوع درباره سوال است و این عبارت شوهر عمه استعاره  از نصف فامیل می باشد.
مثلا من سال گذشته در تمام بازجویی های نوروزی میهمانان عزیزمان گفته‌ام که سال دوم دانشگاه در رشته آبیاری گیاهان دریایی هستم، چگونه است که امسال هم باز باید بگویم سال سوم دانشگاه در رشته آبیاری گیاهان دریایی‌ام؟! باورکنید مثلا اگر بگویم سال آخر مهندسی صنایع هستم، اصلا کسی تعجب نمی کند، چون اصلا کسی توجه ندارد و فقط می پرسند که پرسیده باشند! اصل بر دانستن نیست، بر پرسیدن است.
لذا از ما می‌شنوید بی‌خیال پیدا کردن راه فرار باشید و با پذیرفتن حقیقت، سعی کنید قرار را بر فرار ترجیح داده و حتی امسال شما پیش قدم شوید. یعنی چه؟ یعنی برای هرکدام از بازجوهای عزیزی که برای عید دیدنی می آیند چند سوال در آستین‌تان داشته باشید و با استفاده از هوش و ذکاوت‌تان سوالاتی را بپرسید که فرد مورد نظر از پاسخ وا بماند و بحث از پرسش و پاسخ درباره شما، به سمت نقد و بررسی سریال‌های بی نمک نوروزی برود و تمام!

این خبر را به اشتراک بگذارید