• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 شهریور 1399
کد مطلب : 108264
+
-

شهادت؛ آخرین مأموریت مأمور پلیس

انتظامی
شهادت؛ آخرین مأموریت مأمور پلیس


 متهم تحت تعقیب در جریان تعقیب و گریز مأمور پلیس را زیر گرفت و باعث مرگ وی شد.
به‌گزارش همشهری، ساعت21:45 پنجشنبه گذشته مأموران ضربت سرکلانتری چهارم سوار بر موتور در حال ماموریت برای اجرای طرح مقابله با فروشندگان مواد‌مخدر، سارقان و اراذل و اوباش بودند که به راننده خودروی پرایدی مشکوک شدند. آنها با دیدن راننده که مردی 30ساله بود او را شناسایی کردند. وی سابقه حمل مواد‌مخدر، شرب خمر و زورگیری داشت و چهره‌اش برای پلیس شناخته شده بود. در این شرایط مأموران به راننده خودروی پراید دستور ایست دادند اما او اقدام به فرار کرد. عملیات تعقیب آغاز شد و راننده پراید سعی داشت هرطور شده از دست پلیس فرار کند اما پس از گذشت 10دقیقه تعقیب و گریز پشت چراغ قرمز در محدوده تهرانپارس گرفتار شد. او که خود را در یک قدمی دستگیری می‌دید دنده عقب گرفت که به فرارش ادامه بدهد. اما همزمان یکی از موتورهای پلیس را زیر گرفت و این اتفاق باعث شد که 2ماموری که سوار موتور بودند نقش زمین شوند. راننده پراید از روی 2 مأمور رد شد تا فرار کند اما مأموران موتورسیکلت دوم، وی را دستگیر کردند.

خبر تلخ 
2مأمور پلیس که زخمی شده بودند، گروهبان یکم حامد ضابط و ستوان‌یکم محسن حسینی نام داشتند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما تلاش کادر درمان برای نجات گروهبان یکم حامد ضابط بی‌نتیجه ماند و او ساعت 5صبح جمعه به شهادت رسید.
با مرگ این مأمور 21ساله، گزارش این حادثه به قاضی ساسان غلامی بازپرس جنایی تهران اعلام شد و متهم دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفت. وی گفت: برای انجام کاری به شمال کشور رفته بودم و هنگام برگشت از آمل فردی را به‌عنوان مسافر سوار کرده و به تهران آوردم. پس از آنکه مسافر را در شرق تهران پیاده کردم در حال گشتن در آن حوالی بودم که مأموران به من مشکوک شدند. با دیدن مأموران ترسیدم و با توجه به سوابق کیفری که داشتم تصمیم به فرار گرفتم اما پشت چراغ قرمز گرفتار شدم. وی ادامه داد: در آن لحظه فقط به فکر فرار بودم و از حضور مأموران خبر نداشتم و این تصادف ناخواسته اتفاق افتاد. پس از تحقیق، متهم برای بازجویی‌های بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در همین حال سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: گروهبان‌یکم حامد ضابط یکی از نیروهای دلسوز و خوب پلیس بود. او در ماموریت‌هایش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد و تا پای جان کار می‌کرد که در آخر جانش را پای کارش داد. سردار ظهیری ادامه داد: او 2 روز قبل از اینکه به شهادت برسد به راننده خودرویی مشکوک شده که بعد از استعلام متوجه سرقتی بودن آن می‌شود. به راننده دستور ایست می‌دهد اما او فرار کرده که بعد از آن در خیابان بن‌بست گرفتار شده و متهم برای فرار از دست پلیس پسری 13ساله را گروگان گرفت. اما مأمور فداکار با اقدام بموقع موفق به دستگیری متهم و نجات پسرنوجوان شد. او علاوه بر این 24ساعت قبل از شهادتش متهمی را با 4کیلو هروئین و تریاک دستگیر کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید