• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 1 شهریور 1399
کد مطلب : 108255
+
-

تصادف کامیون با 9خودرو جان 14نفر را گرفت

فاجعه کامیون آرد

داخلی
فاجعه کامیون آرد


وقتی کنترل کامیون حامل آرد از دست راننده خارج شد و با خودرویی برخورد کرد، ذرات آرد به هوا بلند شدند و دیگر چشم، چشم را نمی‌دید و در این شرایط کامیون با 9خودروی دیگر برخورد کرد و فاجعه‌ای به‌وجود آمد که در آن 14نفر جان خود را از دست دادند و 10نفر مصدوم شدند. به گزارش همشهری، این کامیون دانگ‌فنگ حامل آرد صبح دیروز از جوین به سوی سبزوار به راه افتاد. این جاده دو طرفه و پر پیچ و خم است. از طرفی روزهای جمعه ساکنان سبزوار برای تفریح آخر هفته به مناطق ییلاقی جوین می‌روند و جاده از روزهای دیگر هفته پر رفت‌وآمدتر است. علاوه بر این جاده از سمت جوین به سوی سبزوار شیب دارد و در بعضی نقاط مسیر خطرناک می‌شود. در این شرایط راننده کامیون همه تلاشش را می‌کرد تا با احتیاط بیشتری رانندگی کند. وقتی کامیون به کیلومتر 10جاده رسید بنا به دلایل نامعلومی کنترل آن از دستش خارج شد. در شیب نسبتا تند جاده راننده همه تلاشش را کرد تا کامیون را کنترل کند اما بار چند تنی آرد از یک سو و شیب جاده از سوی دیگر باعث شد تلاش راننده ناکام بماند و با یک خودرو به‌شدت برخورد کند. شدت این حادثه به حدی بود که کامیون دانگ فنگ نیز واژگون شد. در این لحظات کیسه‌های آردی که در کامیون بود متلاشی شد و در یک چشم بر هم زدن غبار سفیدی جاده را فرا گرفت؛ درست چیزی شبیه مه. این حادثه در حالی رخ داد که جاده شلوغ بود و خودروهای زیادی در حال عبور از آنجا بودند. در این شرایط خودروی دیگری به‌دلیل دید کم با این 2خودرو تصادف کرد؛ اما این پایان حادثه نبود چرا که به‌دلیل دید کم و غبار سفیدی که جاده را گرفته بود خودروهای دیگری نیز با این 2 خودرو تصادف کردند تا یک فاجعه اتفاق بیفتد.

امداد و نجات
به‌دنبال این حادثه گروه‌های امداد و نجات راهی محل شدند. هنوز از سرنوشت سرنشینان 10خودرویی که در این تصادف زنجیره‌ای حضور داشتند اطلاع دقیقی وجود نداشت اما بررسی‌ها نشان می‌داد در این حادثه چندین نفر جان خود را از دست داده‌اند. مسلم فائق نیا، مسئول روابط عمومی اورژانس سبزوار در این‌باره به همشهری گفت: این حادثه حدود ساعت 11صبح جمعه اتفاق افتاد و با وجود اینکه اغلب نیروهای اورژانس در حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری حضور داشتند، همکارانم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با 5آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس راهی محل حادثه شدند. همچنین تیم فرماندهی بحران اورژانس سبزوار نیز در محل حضور یافت و امداد‌رسانی به حادثه دیدگان آغاز شد.
وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه معلوم شد که در این حادثه متأسفانه 13نفر ازجمله یک نوزاد جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 11نفر دیگر نیز مصدوم شده بودند که برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند. مسئول روابط عمومی اورژانس سبزوار در ادامه گفت: ساعتی از انتقال مصدومان به بیمارستان می‌گذشت که یکی از آنها به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد تا شمار قربانیان این حادثه به 14نفر افزایش یابد. وی در ادامه گفت: علت حادثه توسط پلیس در دست بررسی است اما یکی از علت‌های ایجاد تصادف زنجیره‌ای پخش شدن آرد در سطح جاده بود؛ طوری که بعد از تصادف اولیه چیزی شبیه مه ایجاد شده و رانندگان دیگر دید کافی نداشتند و این حادثه رقم خورد. به گفته وی هم‌اکنون مداوای مصدومان حادثه در بیمارستان شهید بهشتی سبزوار ادامه دارد.

علت حادثه؛ نقص ترمز
ساعتی از این حادثه هولناک می‌گذشت که پلیس راه علت اولیه این حادثه را نقص در سیستم ترمز کامیون دانگ فنگ اعلام کرد. سرهنگ ایوب شرافتی، جانشین رئیس پلیس راه ناجا در این‌باره گفت: ساعت ۱۱:۱۵ صبح جمعه یک مورد تصادف زنجیره‌ای بین ۱۰ خودرو شامل یک دستگاه تریلی دانگ فنگ، یک دستگاه کامیون بنز و ۸ دستگاه خودروی سواری دیگر گزارش شد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد در این حادثه تریلی دانگ فنگ به‌علت نقص سیستم ترمز مقصر بوده است. وی در ادامه گفت: بررسی‌های دقیق‌تر در این‌باره ادامه دارد و محل وقوع حادثه برای پاکسازی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

این خبر را به اشتراک بگذارید