• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 1 شهریور 1399
کد مطلب : 108252
+
-

6قلوهای کرجی چشم انتظار حمایت

6قلوهای کرجی چشم انتظار حمایت


زنی در کرج در دومین زایمان خود 6قلو به دنیا آورد و حالا این خانواده 9نفره چشم انتظار حمایت مسئولان هستند.
به‌گزارش همشهری، بهمن‌ماه سال98 بود که زن و شوهر کرجی متوجه شدند قرار است به‌زودی چند نفر به خانواده 3نفره آنها اضافه شود. زن و شوهر جوان حدود 5سال قبل ازدواج کرده و صاحب پسری 4ساله به نام بنیامین بودند. آنها دوست داشتند برای او خواهر یا برادر بیاورند، اما نمی‌دانستند قرار است چه اتفاقی بیفتد. آن روز وقتی زن و شوهر جوان برای سونوگرافی به مطب دکتر رفتند به اتفاق او غافلگیر شدند. نتیجه سونوگرافی نشان می‌داد آنها نه یکی، نه 2 تا بلکه 6توراهی دارند. خانم دکتر وقتی وضعیت 6قلوها را‌دید از فرط حیرت وسیله‌ای که در دستش بود افتاد. از همان روز بود که روزشمار به دنیا آمدن 6قلوهای کرجی آغاز شد تا اینکه سرانجام روز چهارشنبه این روزشمار صفر شد و 6قلوها در کمال صحت و سلامتی در بیمارستان کمالی کرج متولد شدند.
یکی از مسئولان بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در این‌باره به همشهری می‌گوید: این زایمان در هفته 29بارداری زن جوان انجام شد و نوزادان شامل 3دختر و 3پسر، سالم به دنیا آمدند. وزن هریک از آنها بین 900 تا 1150گرم بود و به‌دلیل اینکه زودتر از زمان طبیعی به دنیا آمده‌اند، در دستگاه ویژه نگهداری می‌شوند. وی ادامه می‌دهد: 2نوزاد وضعیت مطلوبی دارند، 3نوزاد در دستگاه نگهداری می‌شوند و نوزاد دیگر وضعیت چندان خوبی ندارد. حالا اما چند روز از به دنیا آمدن 6قلوهای کرجی می‌گذرد و مادرشان از بیمارستان مرخص شده و چشم‌انتظار فرزندانش است. پدر 6قلوها اما هنوز در شوک است. او حالا پدر خانواده‌ای 9نفره است و مسئولیت سنگینی به دوشش افتاده؛ اما می‌گوید از به دنیا آمدن فرزندانش خوشحال است. سلیمان طلبی، پدر 28ساله 6قلوها به همشهری می‌گوید: من و همسرم وقتی فهمیدیم 6توراهی داریم تا 20روز شوکه بودیم‌ اما از همان روز همه تلاش مان را انجام دادیم تا فرزندان مان سالم به دنیا بیایند.
این مرد که کارگر فصلی ساختمان است ادامه می‌دهد: ما در خانه‌ای 60متری در فردیس کرج زندگی می‌کنیم و مستأجر هستیم. زمانی که به این خانه رفتیم 3نفر بودیم و حالا 9نفر شده‌ایم. من ماهانه 700هزار تومان اجاره می‌دهم و مدتی است که کرایه خانه عقب افتاده و حالا با این وضعیت نمی‌دانم چه کار باید بکنم. از طرفی نگهداری 6قلوها همراه پسر دیگرم کار سختی است و به امکانات زیادی احتیاج داریم. تامین لباس، شیرخشک، پوشک و... بچه‌ها در این شرایط سخت است و به همین دلیل از دولت خواهش می‌کنم به من و بچه هایم کمک کند.
امیرعلی، امیر مهدی، ابوالفضل و سلین، سوین و سلنا اسامی 6قلوهای کرجی است. پدرشان می‌گوید: مهم‌ترین نیاز آنها مسکن است و اگر فکری نشود با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید