• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 30 مرداد 1399
کد مطلب : 108190
+
-

با بهره‌برداری از پست برق شرقی خط7

پیش‌نیاز افتتاح 4 ایستگاه مترو فراهم شد

مترو
پیش‌نیاز افتتاح 4 ایستگاه مترو فراهم شد

پریسا امیرقاسم‌خانی- خبر‌نگار

پست برق شرقی خط7 متروی تهران، در مراسمی با حضور علی امام، مدیرعامل متروی تهران و جمعی از مدیران و خبرنگاران افتتاح شد. پست برق شمالی خط7 متروی تهران قبلا افتتاح شده بود و اکنون با افتتاح پست برق شرقی از این به بعد خط7 متروی تهران دارای 2پست برق فشار قوی اختصاصی است.
هر خط مترو برای بالا رفتن ضریب اطمینان و پشتیبانی نیاز به 2پست برق قوی دارد. علی امام، مدیرعامل متروی تهران در مراسم افتتاحیه در این‌باره گفت: «در جدول برنامه افتتاحیه‌هایی که امسال داریم قرار بود در مرداد ماه، بهره‌برداری پست برق شرقی خط7 مترو را داشته باشیم که محقق شد. اتفاق مهمی که سبب می‌شود پشتوانه و پیش‌نیاز افتتاح ایستگاه‌های دیگر در خط فراهم شود.» او افزود: «ما حداقل افتتاح 4ایستگاه دیگر را تا آخر سال در خط7 مترو پیش‌بینی کرده‌ایم که نیاز است تامین برق آنها صورت بگیرد. نکته اینجاست راه‌اندازی ایستگاه‌هایی که طی ۶ماهه دوم سال‌جاری در خط۷ متروی تهران باید صورت ‌گیرد، بدون راه‌اندازی پست برق شرقی میسر نبود. برای راه‌اندازی پست برق شرقی خط۷ مترو درمجموع ۳۰کیلومتر کابل‌کشی انجام ‌شده است. ۹۰درصد از تجهیزات آن نیز ساخت داخل کشور است.» به‌گزارش همشهری در مجموع در شبکه برق متروی تهران ۲۱پست برق باید به خطوط مختلف سرویس ارائه دهد که تا پاییز سال گذشته تعداد پست‌های برق موجود در شبکه متروی تهران ۹پست بود. حال با بهره‌برداری از پست‌های جدید که از زمستان سال گذشته آغاز شده و تا یک‌ماه آینده ادامه دارد، ۴۵درصد به ظرفیت شبکه برق متروی تهران افزوده می‌شود. این درصورتی است که با افتتاح و بهره‌برداری از پست برق شرقی خط7 مترو، پایدارسازی و پشتیبانی از شبکه برق متروی تهران نیز ۱۰درصد افزایش می‌یابد.

بهره‌برداری از 2دستگاه آسانسور
دیروز صبح همزمان با افتتاح پست برق شرقی خط7 متروی تهران، در محل ایستگاه متروی مولوی نیز افتتاح و بهره‌برداری از ۲دستگاه آسانسور ورودی جنوبی ایستگاه مولوی صورت گرفت. مدیرعامل شرکت متروی تهران در این‌باره نیز گفت: «این آسانسورها توانایی تحمل بار قابل توجه را دارا هستند و ظرفیت آنها ۱۶نفر است.» علی امام با اشاره به آنکه در مجموع در این ایستگاه ۴آسانسور و ۶گیت ورودی آسانسور نصب و راه‌اندازی شده است، افزود: «با هدف دسترسی آسان‌تر به سالن فروش بلیت، آسانسور ورودی جنوبی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در سالن فروش بلیت نیز توقف دارد. با راه‌اندازی این آسانسورها، دسترسی افراد کم‌توان به سکوی میدان صنعت و بسیج نیز با سهولت بیشتری انجام می‌شود.»

افتتاح 12ایستگاه به شرط تحقق منابع
مدیرعامل متروی تهران در پاسخ به این سؤال خبرنگار همشهری که آیا وعده افتتاح 12ایستگاه متروی تهران با توجه به کمبود بودجه شهرداری تهران تا آخر سال محقق خواهد شد یا خیر گفت: «براساس برنامه عملیاتی ابتدای سال99، قرار بود تا پایان سال تعداد 12ایستگاه مترو را افتتاح کنیم. برای تحقق این امر یک شرط اساسی وجود دارد و آن هم تامین منابع مالی مورد نیاز است که در سال1397 تامین منابع مالی لازم از محل اوراق مشارکت به‌دست شرکت مترو رسید و امیدار هستیم این منابع سال1398 هم به‌دست شرکت مترو برسد. امسال نیز از محل اوراق مشارکت یک بودجه 2هزارو800میلیارد تومانی در شهرداری تهران داریم که 2هزارمیلیارد آن نقد و 800میلیارد تومان آن غیرنقد است که با توجه به مشکلات منابع درآمدی در شهرداری، ما روی 50درصد آن حساب کرده‌ایم. یعنی اگر 1400میلیارد آن هم محقق شود افتتاح 12ایستگاه مترو انجام خواهد شد.» او ادامه داد: «قرار است ظرفیت مسافران مترو از 2میلیون نفر به 4میلیون نفر برسد که اگر تامین منابع لازم به دستمان برسد این امر نیز محقق خواهد شد و ظرفیت ایجاد می‌شود، ولی مردم هم باید از این ظرفیت استفاده کنند و این مسئله بستگی به شرایط کشور و بحث‌هایی دارد که در هزینه تردد است. وقتی شهروندان با خودروی شخصی یا تاکسی اینترنتی با هزینه ارزان جابه‌جا می‌شوند، نباید انتظار استقبال از متروی تهران را داشته باشیم و باید هزینه تردد با خودرو در سطح شهر بالا برود تا استقبال از حمل‌ونقل عمومی بیشتر شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید