• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108042
+
-

در حاشیه سیاست


     گزارش آبان را داده‌ایم
روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور در واکنش به ادعای حسام‌الدین آشنا که طی مصاحبه با ماهنامه‌ای از نبود آمار دقیق کشته‌های آبان۹۸ سخن گفته است، گفت: وزیر کشور گزارش تفصیلی و کارشناسی از علل وقوع، شرح کامل واقعه و آسیب‌شناسی دقیق حوادث آبان‌ماه و عملکرد بخش‌های مختلف درگیر در ماجرا را به تمامی مقامات و مسئولان ذیربط ازجمله رئیس‌جمهور ارائه داده است. (ایسنا)

      بستگی به شورای نگهبان دارد
محمود میرلوحی، عضو حزب اتحاد ملت درباره فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری1400 گفت: اصل این است که آیا شورای نگهبان می‌خواهد با همان دست‌فرمان۹۸ برود یا می‌خواهد مشارکت حداکثری دوباره در دستور کار قرار گیرد. اگر در دستور کار باشد، طبیعی است مشارکت حداکثری اتفاق می‌افتد و در چنین شرایطی هم اگر میزان مشارکت بالا باشد وضعیت اصلاح‌طلبان بهتر از اصولگرایان است اما هر زمان که دست اصلاح‌طلبان را با همین ابزارهای نظارت از صندوق رأی کوتاه کردند، اصولگرایان مثل سال۹۸ در تهران با ۱۸درصد و ۲۰درصد انتخاب شدند.(برنا)

      تندروهای مجلس کنترل شدند
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تعدادی از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی که پیش از ورود به مجلس، خروج از برجام و NPT را تجویز می‌کردند، گفت: آنها اکنون با توجه به بررسی شرایط عمومی و بین‌المللی کشور به این نتیجه رسیده‌اند که موضع رسمی کشور و نظام، خارج‌نشدن از برجام است و گرچه هنوز هم نظرشان بر خروج است ولی ملاحظات کلان کشور مانع تندروی آنها می‌شود. هم‌اکنون هم اگر با تک‌تک آنها صحبت کنیم می‌گویند که باید خارج شویم و معتقدند ما نباید توافق برجام را امضا می‌کردیم، عقلانیت حاکم بر نظام، تندروی‌های مخالفان برجام را رد می‌کند. در این رابطه 2طیف تندرو در کشور وجود دارد؛ کسانی که معتقد به تقابل و خروج از برجام هستند و گروهی که همواره به‌دنبال مذاکره با آمریکا هستند؛ که هر دو گروه کنترل می‌شوند. (ایرنا)

      ظریف مقبول‌تر است
شهربانو امانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درخصوص گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری1400 گفت: در این شرایط معرفی گزینه‌ای که مقبولیت مردمی بیشتری دارد به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود. نظرسنجی‌های بعد از برجام نیز نشان داده که ظریف از این مقبولیت برخوردار است. به گفته امانی؛ «یکی دیگر از ویژگی‌ها و نقاط قوت ظریف کارنامه شفاف و دست‌پاکی خودش و اطرافیانش است. او در مدیریت وزارتخانه‌ای که عموما همه جریان‌های سیاسی و طیف‌ها در آن نیرو و ادعا دارند، موفق بوده و ‌شأن جمهوری اسلامی را نسبت به قبل بالا برده است. به اضافه اینکه رویکرد مثبتی نسبت به زنان داشته و سخنگو و سفیر زن برگزیده است. همه اینها بر میزان محبوبیت و مقبولیت وی می‌افزاید.» (نامه‌نیوز)

      انزوای جریان سنتی اصولگرایان
پروانه سلحشوری، نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در جریان اصولگرا شاهد منزوی‌شدن جریان سنتی و برآمدن جریان نواصولگرا هستیم، گفت: به‌نظر من این اختلافات و شکایت (قالیباف، رئیس مجلس) از میرسلیم فراتر از اختلافات اصولگرایان با هم است. بحث شخصیت حقوقی نمایندگان مجلس مطرح است که با این رویکرد ریاست مجلس تضعیف می‌شود. مسئله دیگر عملکرد افراد در مسئولیت‌هایی است که برعهده داشته‌اند. همه آقای میرسلیم را به‌عنوان فرد سلیم‌النفس و از لحاظ اقتصادی پاک‌دست می‌شناسند و در حوزه تخصصی خود هم فرد متخصصی هستند. بنابراین نباید چنین فردی در مجلس منزوی شود و مدارک ارسالی او به قوه قضاییه باید بررسی شود. من به‌شخصه از اینکه آقای میرسلیم رئیس کمیسیون صنایع نشد متعجب شدم. (ایرنا)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید