• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108038
+
-

پیام رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت حجت الاسلام تسخیری

رهبری
پیام رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت حجت الاسلام تسخیری


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن این پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی تسخیری رحمت‌الله‌علیه دار فانی را وداع گفته است. کارنامه‌ این مرد نستوه و خستگی‌ناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانی اسلامی حقاً درخشان است. عزم راسخ و دل پرانگیزه‌ ایشان حتی بر ناتوانی‌های جسمانی در چند سال اخیر فائق می‌آمد و حضور مؤثر و برکت وی را در هر نقطه‌ لازم و مفید استمرار می‌بخشید. مسئولیت‌ها و خدمات ایشان در داخل کشور نیز فصل جداگانه و ارزشمندی از تلاش‌های این روحانی فاضل و متعهد است. اینجانب به خاندان و بازماندگان مکرم و نیز به همه همکاران و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای وی مسئلت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۸ مرداد ۱۳۹۹


حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام بود. ایشان در سال1323 در نجف متولد شد. پدر وی از اهالی رامسر و مادرش از اهالی اصفهان بود. وی در سال۱۳۴۹ به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی بر ضد‌ رژیم عراق، از این کشور اخراج شد و به ایران آمد. وی در سال۱۳۶۹، مجمع جهانی اهل‌بیت را با همکاری مجموعه‌ای از علما مانند سیدمحمدباقر حکیم تشکیل داد و خود به‌عنوان دبیرکل این مجمع برگزیده شد. در سال۱۳۷۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تأسیس کرد تا فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور در یک سازمان اداره شود. وی در سال۱۳۸۰ از سوی رهبر معظم انقلاب به سمت دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد و تا سال91 این مسئولیت را برعهده داشت. حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری  نماینده استان گیلان در دوره سوم مجلس خبرگان رهبری نیز بود.



مکث
انتصاب امام جمعه جدید کاشان


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حاج شیخ عباسعلی سلیمانی را به نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه کاشان منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی دامت افاضاته
اکنون با پایان یافتن مسئولیت عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای نمازی دامت توفیقاته و با تشکر از فعالیت‌های علمی و اجتماعی ایشان در دوران اشتغال در کاشان، جناب‌عالی را به امامت جمعه‌ کاشان و نمایندگی خود در آن منطقه منصوب می‌کنم. کاشان علاوه بر افتخارات تاریخی و پرورش برجستگان علمی و چهره‌های کم‌نظیر در فقه و حدیث و علوم عقلی و ادبیات و اخلاق که حقّاً مایه مباهات است، در دوران کنونی و در حوادث مهم انقلاب و نظام اسلامی نیز مجاهدت مردمی و وفاداری به آرمان‌ها را به حد نصاب کامل رسانیده است. مردم عزیز و با ایمان و انقلابی کاشان در همه صحنه‌های خدمت و تلاش حضور داشته و به وظایف دینی و انقلابی خود جامه عمل پوشانده‌اند. انتظار می‌رود جناب‌عالی با همه‌ توان در خدمات دینی و اجتماعی حضور یافته و سلوک مردمی با همه‌ قشرها به‌ویژه جوانان و تکریم خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران را ممشای همیشگی خود قرار دهید. غنی ساختن محتوای خطبه‌های نمازجمعه با معارف دینی و هدایت‌های سیاسی توصیه‌ دیگر اینجانب است. امید است با برطرف شدن بلای همه‌گیر بیماری، اجتماع نمازجمعه و محافل پر رونق دینی و معروف کاشان بار دیگر دل‌ها و جان‌های مردم عزیز را صفا و نورانیت بخشد. توفیقات جناب‌عالی را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۵ مرداد ۱۳۹۹

این خبر را به اشتراک بگذارید