• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10800
+
-

نسخه اروند برای توسعه آبادان و خرمشهر

روزنه
نسخه اروند برای توسعه آبادان و خرمشهر

اسماعیل زمانی | مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند :

 تسریع در انجام امور زیربنایی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد عمومی و ایجاد اشتغال سالم و مولد از اهداف تشکیل مناطق آزاد در کشور است. منطقه آزاد اروند هم با چنین اهدافی تشکیل شد تا گامی برای خدمات‌رسانی به مردم خرمشهر، آبادان و کشور باشد.

هرچند هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و با صدمه‌های مختلفی که این 2 شهر به‌ویژه از جنگ تحمیلی خورده‌اند، رساندن جایگاه خرمشهر و آبادان به روزهای اوجش، زمان‌ و هزینه‌بر است، اما معتقد هستیم این کار شدنی است. پس از روی کار آمدن هیات‌مدیره جدید سازمان منطقه آزاد اروند و پیوستن 2 شهر خرمشهر و آبادان به حوزه این منطقه، این 2 شهر در بسیاری از زمینه‌ها تحولات جدید و فراوانی را به خود دیدند.  سازمان منطقه آزاد اروند به پشتوانه ظرفیت‌های فراوان در منطقه با تکیه ‌بر سرمایه‌های انسانی و با هم‌افزایی در مشارکت‌های بین‌المللی، روزبه‌روز به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر می‌شود و بخش اعظمی از چرخه اقتصاد کشور را خواهد چرخاند تا ایران اسلامی در خوداتکایی بر این خطه غرورآفرین ببالد. این منطقه به تبع پیروی از قوانین مناطق آزاد و برخورداری از برخی امتیازها چون گستردگی، داشتن منابع غنی سوختی، هم‌مرز بودن با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، قرارداشتن در حوزه نفتی خاورمیانه و بهره‌مندی از امتیازهایی مانند اعمال معافیت‌های مالیاتی بر کالاهای مختلف از جمله ماشین‌آلات صنعتی می‌تواند باز هم به یکی از قطب‌های تجاری، صنعتی و گردشگری در منطقه تبدیل شود.

فراهم بودن شرایط خاص برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی به مدت 20 سال، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاران به هر میزان از درصد سهام، فراهم بودن امکان فروش و اجاره زمین، معافیت در پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی، هم‌جواری با کشور عراق با جمعیت بیش از 20 میلیون نفر و امکان استفاده از ترانزیت و صدور کالاهای عراق از مرز شلمچه، دسترسی به حمل ‌و نقل زمینی، هوایی، ریلی و دریایی و همچنین وجود رودخانه‌های آب شیرین در منطقه از ویژگی‌هایی است که منطقه آزاد اروند را به‌ نقطه‌ای استثنایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده. امکان تردد آسان برای مسافران و گردشگران خارجی و همچنین تدابیری که برای ورود آن‌ها به محدوده منطقه آزاد اروند اندیشیده شده است، تجربه‌ سفر و گشت‌وگذار در امکان دیدنی، خرید در بازارهای محلی و اقامت در هتل‌های استاندارد را برای این عزیزان فراهم می‌کند. همچنین آمادگی داریم گردشگری پزشکی را فعال و در این زمینه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس اعلام کنیم. با توجه به همه این موارد و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های غنی موجود در منطقه آزاد اروند و اقدامات انجام‌شده در این منطقه که با تسهیل امکان تردد اتباع خارجی وارد بعد تازه‌ای می‌شود، امیدواریم زمینه را برای اعتلای بیشتر نظام جمهوری اسلامی و رونق بخشیدن به زندگی مردم منطقه فراهم کنیم.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید