• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 28 مرداد 1399
کد مطلب : 107989
+
-

فینال اولی‌ها

امشب نخستین جدال آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها برای رسیدن به دیدار نهایی لیگ قهرمانان برگزار می‌شود

فینال اولی‌ها

در ادامه برنامه هر شب یک مسابقه حساس فوتبال در اروپا و پایان مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا حالا نوبت لیگ قهرمانان است که امشب و فرداشب فینالیست‌های خود را بشناسد. شاید یک فینال تمام فرانسوی یا تمام آلمانی را شاهد باشیم، مثل فصل قبل که لیورپول و تاتنهام دیدار نهایی را برگزار کردند. امشب ساعت23:30 لایپزیش در ادامه شگفتی‌سازی‌‌های خود به مصاف پاری سن ژرمن می‌رود که بعد از بایرن شانس دوم قهرمانی این تورنمنت است. داور این بازی که در ورزشگاه دالوژ واقع در شهر لیسبون پرتغال برگزار می‌شود، بیورن کویپرس از هلند است و دیدار فرداشب بین بایرن مونیخ و لیون به ماتنئو لاهوس، داور جنجالی اسپانیایی سپرده شده که با توجه به سوابقی که دارد، شاید گزینه خوبی برای بایرن نباشد و تیم آلمانی تقاص برد دور قبلی مقابل بارسلونا را به این داور 42ساله بدهد. در بازی قبلی تیم پاریسی نیمار بهترین نمایش خود را ارائه داد و با 16دریبل موفق در لیگ قهرمانان رکورد از خودش بر جای گذاشت اما در غیاب امباپه نیمه مصدوم تنها بود تا اینکه امباپه به میدان رفت و تفاوت‌ها مقابل آتالانتا رقم خورد. حالا هر دوی آنها برای بازی امشب در دسترس هستند. اما ناواس به‌دلیل مصدومیت همسترینگ غایب است و وراتی هم معلوم نیست به این بازی برسد یا نه، چون در پایان بازی قبلی و مشخص شدن صعود دیرهنگام تیمش وقتی داشت از روی سکوها به سمت بقیه بازیکنان می‌رفت لنگ می‌زد. گویه هم که در بازی قبلی در ترکیب ثابت حضور داشت ممکن است به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست بدهد. تنها مصدوم و غایب تیم آلمانی ابراهیما کوناته است. لایپزیش نمایشی برتر و خیره‌کننده مقابل اتلتیکوی باتجربه در این لیگ داشت و حالا با توجه به نتایجی که بعد از راه افتادن دوباره مسابقات اروپایی در دوران کرونا ثبت شده، حتی صعود تیم آلمانی به فینال با تنها 11سال سابقه تاسیس هم دور از ذهن نیست. این تیم در خسته‌کننده‌ترین گروه مرحله گروهی با لیون، بنفیکا و زنیت افتاده بود که از همین گروه به ظاهر ساده 2 تیم به نیمه نهایی صعود کرده‌اند. ناگلزمان، سرمربی جوان این تیم آلمانی که مربی محبوب رئال مادرید هم هست فعلا به‌خاطر رساندن تیم به نیمه نهایی 500هزار یورو پاداش گرفته که درصورت قهرمانی 1.2میلیون دیگر به آن اضافه می‌شود. تنها رویارویی قبلی 2تیم به سال2014 برمی‌گردد که تیم تازه تاسیس آلمانی موفق شد در یک دیدار دوستانه 2-4 حریف فرانسوی را شکست دهد.
ترکیب احتمالی لایپزیش: پیتر گولاژی، کلوسترمان، اوپامکانو، هالستنبرگ، آنجلینو، کوین کمپل، لایمر، انکونکا، دنی اولمو، سابیتزر، یوسف پولسن (که سابقه گلزنی به تیم پاریسی را هم دارد).
ترکیب احتمالی پی اس جی: ریکو، تیلو که‌رر، کیمپمبه، تیاگو سیلوا، برنات، مارکینیوش، پاردس، درکسلر (سارابیا)، امباپه، نیمار و ایکاردی.

این خبر را به اشتراک بگذارید