• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10797
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r2Wp
+
-

آمریکا نیروی جدید به سوریه اعزام می‌کند

آمریکا نیروی جدید به سوریه اعزام می‌کند

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد صدها نیروی تازه نفس نظامی به شمال سوریه اعزام کند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان دیروز گزارش داد به اطلاعاتی دست پیداکرده که نشان می‌دهد مقام‌های پنتاگون مشغول کار روی طرحی هستند که به اعزام نیروهای جدید به سوریه مربوط است. این در حالی است که رئیس‌جمهور این کشور هفته گذشته از برنامه‌اش برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داده بود. دونالد ترامپ روز پنجشنبه گذشته طی سخنانی در جمع هوادارانش گفت: «خیلی زود از سوریه خارج می‌شویم؛ بگذارید دیگران به فکر سوریه باشند نه ما.»
این سخنان ترامپ در جمع هوادارانش در اوهایو درست یک روز پس از اعلام برنامه پنتاگون برای تقویت مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه مطرح می‌شد و باعث سردرگمی فرماندهان نظامی این کشور در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه شد. شورای امنیت ملی آمریکا قرار است فردا برای بررسی طرح پنتاگون تشکیل جلسه دهد. هنوز در مورد تصمیم نهایی دونالد ترامپ برای تأیید یا عدم تأیید طرح پنتاگون اطلاعاتی منتشر نشده است اما به گفته سی‌ان‌ان به‌نظر می‌رسد سخنان ترامپ در مورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در واکنش به کشته شدن تعدادی از سربازان این کشور در شمال سوریه همزمان با سخنرانی او در اوهایو مطرح شده و نمی‌توان به آن اعتنا کرد.
آمریکا حدود 2هزار نیروی رزمی در شمال سوریه و در مناطق تحت کنترل کردها مستقر کرده است. این نیروها در 10پایگاه مستقر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید