• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 28 مرداد 1399
کد مطلب : 107932
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YElGp
+
-

رئیس‌جمهور در جمع مدیران ارشد صدا‌وسیما با اشاره به دستاوردهای دولت در 7سال گذشته:

عملکردها را مقایسه کنید

صدا‌وسیما باید ملجأ باشد و سخن حق از آنجا شنیده شود نقد نباید تبدیل به یأس جامعه شود

عملکردها را مقایسه کنید

 حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جمع مدیران ارشد صدا‌وسیما با اشاره به شرایط دولت در سال آخر گفت: صداوسیما آنچه در این 7سال انجام شده را با دولت‌های دیگر مقایسه کند و این مقایسه درس آموز خواهد بود. وی تصریح کرد: وقتی که ما از دولت یا از تلاش‌های آن بحث می‌کنیم، بحث یک فرد یا هیأت وزیران نیست بلکه بحث همه کارگران، مهندسان، تلاشگران و چند میلیون نفر کارمند دولت است که دست به‌دست هم داده‌اند که این کارهای بزرگ انجام گرفته است.
روحانی در این نشست با تقدیر ازعملکرد صدا‌وسیما در ایام کرونا گفت: فلسفه این جلسه عمدتا برای تشکر از صدا‌وسیما است که از پایان بهمن تا امروز برای اینکه کشور به خوبی اداره شود، با همه توان و قدرت در صحنه بوده است تا مردم اطلاعات لازم را داشته باشند و به یک بیان رسانه واقعا به‌صورت رسانه ملی ظهور و نمود بیشتری پیدا کرد.
رئیس‌جمهوری افزود: اگر بخواهیم کارمان را به دنیا یا به مردم خودمان معرفی کنیم یکی از راه‌ها مقایسه است. یعنی کارمان را باید با کار همسایگان و دنیا مقایسه کنیم یا با کار مقاطع دیگر قبل از تاریخی که انجام می‌دهیم در کشور خودمان مقایسه کنیم. اگر مقایسه نکنیم موفقیت، کامیابی یا ناکامی خیلی روشن و واضح نیست.
رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنانش گفت: در داستان کرونا ایران، قابل مقایسه با کشورهای منطقه بود با کشورهای اروپایی و آمریکایی، آفریقایی و جاهای دیگر و بی‌تردید نظام جمهوری اسلامی ایران، و ملت ایران در این حادثه و موضوع مهم فراگیر و بین‌المللی، درخشیدند. ما نمی‌توانیم بگوییم کم و کسری از کشورهای دیگر داشتیم. در بعضی از جاها، حتما توفیق بیشتر داشتیم در بعضی از جاها مشابه کشورهای دیگر بودیم.

روایت روحانی از شنبه عادی
به گزارش ایرنا، روحانی گفت: دشمنان در همان روزهای اولیه شیوع کرونا اصرار داشتند و به افکار عمومی فشار آوردند که کشور را به تعطیلی بکشانند. اگر کشور را می‌توانستند به تعطیلی بکشانند و اگر ستاد ملی نبود شاید خیلی مشکلات داشتیم.
رئیس‌جمهوری افزود: در همان روز اول و در همان نخستین جلسات در این زمینه تصمیم گرفته شد که البته همان تعبیری که من کردم که طور دیگر آن را در رسانه‌ها تغییر دادند و گفتند که رئیس‌جمهور گفته از شنبه همه‌‌چیز عادی می‌شود درحالی‌که من گفتم از شنبه همه‌‌چیز در روال معمول و عادی خودش است، مگر مواردی که ستاد ملی کرونا می‌گوید. من آن طرفش را تأکید می‌کردم که هیچ نهاد و هیچ فرد دیگر حق ندارد تصمیم بگیرد. چرا همه استان‌ها برای خودشان تصمیم جداگانه می‌گرفتند درحالی‌که هیچ استانی نمی‌تواند برای استان خود تصمیم بگیرد و مرکزیت ستاد ملی کرونا است که تصمیم‌گیری می‌کند.

حرکتی که در فضای مجازی انجام گرفت
روحانی در بخشی از این نشست به کارهایی که دولت در 7سال گذشته انجام داده اشاره کرد و گفت: امروز به مردم می‌گوییم به ادارات مراجعه نکنید و از طریق فضای مجازی و دیجیتال تماس‌ها را انجام دهید. اگر زیرساخت دیجیتال ما همان زیرساخت ۷ یا ۸سال پیش بود آیا می‌توانستیم از مردم بخواهیم که از طریق فضای مجازی استفاده کنند. مقایسه کنید که این موبایل هوشمند نسبت به آن زمان چقدر بوده است، ۳۰۰هزار یا حداکثر ۵۰۰هزار بوده است درحالی‌که الان ۷۰میلیون است که قابل مقایسه نیست.
رئیس‌جمهوری ادامه داد: حرکتی که در فضای مجازی انجام گرفته و توانمندی ما سی و چند برابر شده است، کاری که در شبکه ملی اطلاعات انجام گرفته و اقدامات دیگر و زیرساخت‌هایی که انجام گرفته خیلی کمک کرد که بتوانیم بسیاری از کارهای اداری را انجام دهیم. اینکه ۲۱میلیون خانوار که می‌خواهند وام بگیرند، بدون مراجعه به هیچ بانکی بتوانند وام خود را از طریق فضای ارتباطات مجازی بگیرند و فضای مجازی توانست تحمل کند این کار خیلی بزرگی است.
وی گفت: شبکه‌ای که در بخش آموزش به اسم‌های مختلف وارد شده دانش‌آموزان را اداره می‌کند و بین معلم و دانش‌آموز ارتباط برقرار می‌کند، اگر این امکانات نبود ما چه کار می‌کردیم. این مقایسه بسیار مهم است که ما در چه شرایطی الان هستیم و چه زحماتی کشیده شده که کشور ما در ۶‌ماه که با کرونا مواجه بوده مقاومت و ایستادگی کند.

همین 3مورد را برای مردم توضیح دهید
رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اقدامات دولت در بخش سیاسی اظهارداشت: اینکه شورای امنیت سازمان ملل در ۲جلسه مهم، یکی سال۹۷ که خود ترامپ آمد ریاست جلسه را برعهده گرفت در همان ایامی که من در نیویورک بودم در آن جلسه، ۱۴عضو با وی مخالفت کردند، در تاریخ شورای امنیت چنین موضوعی نداریم که ۱۴کشور همه مخالفت کنند. وی گفت: این جلسه به‌صورت مستقیم پخش می‌شد. که البته من اطلاع ندارم که در ایران هم همه آن جلسه یا بخشی از آن پخش شده باشد ولی در آنجا به‌صورت مستقیم پخش می‌شد.
روحانی عنوان کرد: این بارهم که آمریکا خواست روز جمعه یک قطعنامه علیه ایران تصویب کند دیدید که از این ۱۵عضو، فقط یک کشور مانند دومینیکن با وی موافقت و همراهی کرد. این یک موفقیت بزرگ سیاسی و تاریخی برای ما است.
رئیس‌جمهوری عنوان کرد: ما در یک سال گذشته در دادگاه لاهه ۲بار آمریکا را محکوم کردیم. آیا در تاریخ سابقه دارد که دادگاه بین‌المللی در یک سال، در دعوای ما با آمریکا، ۲بار این کشور را محکوم کند. همه اینها یک واقعیت است.
وی گفت: خواهش من این است که واقعیت‌ها را برای مردم توضیح بدهیم و تشریح کنیم و این را بدانیم که آرامش، نشاط و امید برای مردم بسیار مهم است. 


   نقد کنید، اما جامعه را مأیوس نکنید
روحانی با اشاره به شرایط دولت در سال آخر گفت: در سالگرد دولت هستیم و آخرین هفته دولت تدبیر و امید را اول هفته شهریور پیش‌رو داریم، بنابراین این آخرین هفته دولت در این ۸ساله است و من اشاره می‌کنم صدا‌وسیما که باید ملجا باشد و سخن حق باید از آنجا شنیده شود، البته شما حق انتقاد دارید باید هم از دولت انتقاد کنید. همه ما نقص و ایراد و اشکال داریم هیچ‌کدام معصوم نیستیم و انتقاد هم باید شود. رئیس‌جمهوری افزود: اما انتقاد نمک طعام است زیاد که بریزید آن غذا را نمی‌شود خورد. یعنی از اول شروع کنید به نقد، نقد تبدیل می‌شود به یاس. نقد نباید تبدیل به یاس جامعه شود نقد باید وسیله‌ای برای بهبود باشد. شما کاری اگر اشکال دارد باید آن را رفع کنید یعنی نقد کنید بگویید چرا اینگونه است باید اینگونه شود و راهکار بدهید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید