• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107754
+
-

مصدومیت آتش‌نشانان در آتش‌سوزی انبار کتاب

مصدومیت آتش‌نشانان در آتش‌سوزی انبار کتاب

 آتش‌سوزی در ساختمانی که از آنجا به‌عنوان انبار کاغذ و کتاب استفاده می‌شد خسارت سنگینی به‌جا گذاشت و موجب مصدومیت چند آتش‌نشان شد.
به‌گزارش همشهری، ساعت21:13 جمعه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید که ساختمانی در خیابان فخر رازی، تقاطع خیابان نظری دچار آتش‌سوزی شده است. تنها 3دقیقه پس از این تماس بود که نخستین گروه از آتش‌نشانان خود را به محل وقوع حادثه رساندند و عملیات اطفای حریق آغاز شد.
امیر هاتفی، مدیر منطقه 5 عملیات که از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت در این‌باره گفت: محل حادثه یک ساختمان 4طبقه 2واحدی بود که طبقه دوم این ساختمان، با کاربری انبار کتاب در پی انفجار کاملا شعله‌ور شده و قدرت انفجار به حدی بود که شیشه‌های ساختمان‌های مجاور را به‌طور کامل تخریب کرده بود. وی ادامه داد: شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات و ساختمان‌های مجاور بود و در این شرایط آتش‌نشانان با استفاده از لوله‌های پرفشار آتش‌نشانی از 3جهت مختلف وارد عملیات شدند و با مهار و خاموش کردن این آتش‌سوزی، از رسیدن شعله‌های آتش به طبقات و انبارهای مجاور جلوگیری به عمل آوردند. نیروهای عملیات با توجه به گرفتار شدن تعدادی از ساکنان وارد ساختمان شدند و آنها را که 3مرد و یک زن بودند با استفاده از خودروی بالابر به سلامت از ساختمان خارج کردند.
وی در ادامه گفت: متأسفانه در این حادثه تعدادی از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شده بودند که توسط امدادگران اورژانس تحت مداوا قرار گرفتند. به‌گفته هاتفی، لکه‌گیری این حادثه با توجه به حجم زیاد کتاب‌های داخل انبار تا صبح روز بعد ادامه داشت و بررسی کارشناسان آتش‌نشانی برای روشن شدن علت وقوع این حادثه در جریان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید