• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107752
+
-

مرگ سارق سابقه‌دار با شلیک پلیس

عملیات تعقیب و گریز پلیس برای بازداشت سارقان با مرگ یکی از آنها و بازداشت دیگری پایان یافت.به گزارش همشهری، ساعت 21شامگاه چهارشنبه بیست و دوم مرداد مأموران کلانتری مرزداران در حال گشتزنی بودند که در یکی از خیابان‌ها متوجه رفتارهای مشکوک 2مرد جوان شدند. یکی از آنها اطراف را می‌پایید و نفر دیگر به موتورسیکلتی که در آنجا پارک شده بود نزدیک شده و به‌نظر می‌رسید قصد سرقت آن را دارد. مأموران به‌صورت نامحسوس آنها را زیرنظر داشتند تا اینکه 2مرد مشکوک موتور را سرقت کردند. وقتی برای پلیس محرز شد که 2 مرد جوان، سارق هستند و شکشان به یقین تبدیل شد، عملیات دستگیری را آغاز کردند اما 2 متهم با دیدن مأموران پلیس سوار بر موتور شدند و فرار کردند. همین کافی بود تا مأموران به تعقیب سارقان موتور بپردازند. آنها در ابتدا به دزدان دستور ایست دادند اما 2متهم توجهی به اخطار پلیس نکردند. آنها با سرعت زیاد و خلاف جهت خیابان در حال حرکت بودند تا هر طور شده از دست پلیس بگریزند. اما مأموران به تعقیب ادامه دادند و در یک قدمی دزدان بودند. با این حال سارقان حاضر به توقف و تسلیم نمی‌شدند و در این شرایط مأموران پلیس اقدام به شلیک تیرهوایی کردند. سارقان اما حاضر به تسلیم نبودند و با سرعت سرسام‌آور و حرکات مارپیچ و خطرناک قصد فرار داشتند. در نهایت یکی از مأموران به سمت دزدان شلیک کرده و گلوله به یکی از آنها اصابت کرد. همین باعث شد تا دزدان موتورسوار نقش زمین شوند. وقتی مأموران بالای سر آنها رفتند متوجه شدند فردی که گلوله خورده از هوش رفته است که مأموران اورژانس را خبر کرده و مرد زخمی روانه بیمارستان شد. متهم دیگر نیز بازداشت شده و به کلانتری انتقال یافت. درحالی‌که تحقیقات در این پرونده آغاز شده بود از بیمارستان خبر رسید سارقی که گلوله خورده به‌دلیل شدت خونریزی جانش را از دست داده است. در این شرایط، پرونده‌ای درخصوص مرگ سارق تشکیل شده و پیش‌روی بازپرس جنایی تهران قرار گرفت. از سوی دیگر بررسی‌های پلیسی نشان داد که هر دو مرد موتورسوار از سارقان سابقه‌دار هستند. یکی از آنها که در عملیات تعقیب و گریز دستگیر شده بود 13سابقه کیفری داشت و بارها زندان را تجربه کرده بود. او آخرین بار هم به اتهام سرقت موتور دستگیر شده و به زندان رفته بود اما چند وقت پیش با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

نقشه دزدی
ماموران پلیس به بازجویی از متهم سابقه‌دار پرداختند که او چنین گفت: مدتی قبل با همدستم که با شلیک پلیس کشته شده، آشنا شدم و تصمیم گرفتیم با یکدیگر به سرقت برویم.شب حادثه 2 نفری به خیابانی در مرزداران رفتیم و قصد داشتیم موتور سرقت کنیم که چشممان به موتورسیکلتی افتاد. قفل نداشت و به راحتی می‌شد آن را سرقت کرد اما خبر نداشتیم که پلیس ما را زیرنظر گرفته است. وی ادامه داد: من اطراف را می‌پاییدم و وقتی مطمئن شدم کسی نیست به سمت موتور رفتیم. اما تا آن را سرقت کرده و سوار شدیم ناگهان پلیس را مقابل خود دیدیم. از ترسمان فرار کردیم اما مأموران به تعقیبمان پرداختند و مدام به ما دستور ایست می‌دادند. حتی تیر هوایی هم شلیک کردند با این حال سعی داشتیم هر طور شده فرار کنیم چون تحمل زندانی شدن را نداشتیم اما یکی از گلوله‌ها به همدستم برخورد کرد و هردو نقش زمین شدیم.
این متهم سابقه‌دار با دستور قاضی بازداشت شده و برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی جرایم احتمالی در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید