• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107753
+
-

مقصران سقوط سنگ‌نورد 8ساله مشخص شدند

مقصران سقوط سنگ‌نورد 8ساله مشخص شدند

11‌ماه پس از سقوط آرمان، سنگ نورد 8ساله اصفهانی وکیل خانواده وی از محکومیت عاملان این حادثه در دادگاه خبر می‌دهد.
به‌گزارش همشهری، روز جمعه 29شهریور‌ماه سال98، در جریان مسابقه‌ای بدون مجوز در سالنی در فولادشهر، آرمان غیاثی کودک سنگ‌نورد ۸ساله از ارتفاع سقوط کرد و به‌شدت آسیب دید. با اینکه او چند روز در کما بود اما سرانجام با تلاش کادر پزشکی از مرگ نجات یافت و از کما خارج شد. با وجود این، او همچنان با مشکلات ناشی از این حادثه دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند.
تحقیقات درخصوص این حادثه نشان می‌داد که قصور و کوتاهی تعدادی از عوامل مسابقه، علت وقوع این حادثه بوده است. در این شرایط با شکایت خانواده آرمان، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و تلاش برای شناسایی مقصران آغاز شد. یافته‌ها حاکی از آن بود که در این حادثه، زمانی که آرمان در ارتفاع 8متری برای رفع خستگی لحظاتی توقف کرد قفل طناب حمایتی او باز شد و او روی زمینی که به تشک ایمنی مجهز نبود سقوط کرد.
حالا با گذشت حدود به یک سال از این حادثه پدر و مادر آرمان، روند شکایت خود را در حالی پیگیری می‌کنند که مراقبت، درمان و بهبود وضعیت کودکشان همچنان دغدغه اصلی زندگی آنهاست. پدر آرمان در این‌باره به ایسنا می‌گوید: حال آرمان نسبت به زمانی که از بیمارستان مرخص شده بهتر است؛ آرمان در مدت زمان بستری در بیمارستان، به‌دلیل بی‌تحرکی و مسائل درمانی دیگر، با مشکل ضعف عضلات مواجه شده بود که الان وضعیت نسبتا بهتری دارد. بعد از مرخص شدن از بیمارستان، وضعیت جسمی و حرکتی آرمان، با کار درمانی و ورزش، بهبود نسبی پیدا کرد و این اقدامات ادامه دارد.

سجاد غیاثی درخصوص هزینه‌های درمانی آرمان می‌گوید: تاکنون غرامتی به ما پرداخت نشده، ضمن اینکه بیمه هم هزینه‌ای تقبل نکرد و حتی هزینه بیمارستان را هم خود ما پرداخت کردیم. شکایتی علیه هیأت کوهنوردی تنظیم کرده بودیم، اما تا این لحظه، هیأت از قصور خود تبرئه شده است و محکومیتی برای آن صادر نشده، اما وکیل پرونده، به این حکم اعتراض خواهد کرد.
از سوی دیگر دوازده ‌امامی، وکیل خانواده آرمان نیز از پیگیری این پرونده خبر می‌دهد و می‌گوید: موکلانم در تلاش بودند تا هیأت صخره نوردی را با هدف جلوگیری از تکرار حادثه و به دور از خصومت شخصی، به‌عنوان محکوم در پرونده مطرح کنند. با تلاش‌های انجام شده در مرحله کارشناسی، هیأت ۵نفره بر تقصیر هیأت کوهنوردی نظر داشتند، اما هیأت کارشناسی ۷نفره در مرحله بعدی، این نظر را نداشتند. وی درباره رأیی که در این پرونده صادر شده می‌گوید: بنابر رأی صادره، حمایتگر آرمان ۵۰درصد، مربی و مسئول‌ برگزاری مسابقه ۳۵درصد و مربی ناظر در محل مسابقه ۱۵درصد مقصر شناخته شده‌اند و بنا بر همین درصدهای قصور، مکلف به پرداخت دیه به خانواده آرمان هستند. وی ادامه می‌دهد: با توجه به صدمات وارده به آرمان، ۵۰درصد از دیه تعیین شده، تنها جوابگوی هزینه‌های بیمارستان در مدت زمان بستری و ۱۱درصد از آن، معادل عمل خارج کردن طحال آرمان است و این مبلغ با توجه به هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر پیش‌رو، کم به‌نظر می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید