• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107751
+
-

با مردم

   آمل با یک بارندگی معمولی دچار آبگرفتگی می‌شود
در بارندگی اخیر در شمال کشور بیش از ۳۵ نقطه از شهر آمل و منازل برخی از شهروندان ازجمله در بلوار شیخ فضل‌الله نوری  دچار آبگرفتگی شد. آیا در شهر باران خیزی مانند آمل نباید زیرساخت کافی برای هدایت آب‌های سطحی وجود داشته باشد؟ آیا آمل در ناحیه کویری کشور واقع است که بگوییم پیش‌بینی کافی برای ساماندهی بارندگی و آب‌های جاری و سطحی در آن نشده است.
بهرام‌پور از آمل 

   نقش شالیکار در تعیین قیمت برنج فقط کارگری بی‌مزد است
کشاورز و شالیکار کمترین نقشی در افزایش قیمت برنج ندارد و فقط کارگری بی‌مزد برای شالیکار باقی می‌ماند. در این میان اگر زمین اجاره‌ای باشد در شرایط اقتصادی کنونی که یک چیزی هم بدهکار می‌شود. دلال و بنکدار تعیین‌کننده اصلی همه‌‌چیز هستند وگرنه چطور می‌شود که برنج‌های بی‌کیفیت خارجی بین ۱۴ تا ۱۷ هزار تومان به فروش برسد اما برنج داخلی و محلی که حاصل رنج شالیکار است زیر قیمت خریداری شود؟
اصغری از بابلسر 

   مسئولان آسیب‌های مقبره علاءالدوله را برطرف کنند
هر چند که مسئولان علت جاری شدن آب در روزهای اخیر در اطراف مقبره علاءالدوله را لوله کشی قدیمی و مسائلی از این دست می‌دانند و اعلام می‌کنند بنا آسیبی ندیده است اما به‌هرحال، بر اساس تصاویری که ما از نزدیک می‌بینیم، ورود سیلاب به محوطه مقبره شیخ علاءالدوله سمنانی در روزهای گذشته باعث شده بیش از یک متر نم در اطراف دیوارهای بنا مشاهده شود. ما به‌عنوان شهروند عادی از پس فنس‌های کشیده شده هم همین را می‌بینیم ولی حتما آسیب‌ها جدی‌تر است و توقع داریم مسئولان به‌صورت جدی موضوع را بررسی و اشکالات را برطرف کنند.
منصوری از سمنان 

   نان بی‌کیفیت کام کردستانی‌ها را تلخ کرده است
اکثر مردم کردستان در شهرهای مختلف از کیفیت نان ناراضی هستند و حتی وضعیت به‌گونه‌ای شده که به‌نظر می‌رسد سلامت مردم با مصرف نان‌های بی‌کیفیت در خطر است. مردم کردستان به‌طور سنتی طرفدار نان سفید نیستند و بیشتر دنبال نان‌های سبوس دار، مرغوب و سالم هستند درحالی‌که در اغلب نانوایی‌های استان از آرد لواش برای سنگک و یا بالعکس استفاده می‌کنند که کیفیت نان را کاهش می‌دهد. از مسئولان تقاضا داریم با نانوایی‌های متخلف برخورد قاطع کنند و بیشتر به سلامت مردم اهمیت دهند.
شیلان از سنندج

   وام تسهیلات هنرمندان چه شد؟
چندی قبل اعلام کردند که با هدف حمایت از اقتصاد روستایی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر، پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در مناطق روستایی انجام خواهد شد. ما هم که ساکن روستایی در بهارستان تهران هستیم مدت‌هاست از صنایع‌دستی پیگیر این وام هستیم ولی هر روز ما را به روز دیگر وعده می‌دهند.
نصیریان از بهارستان تهران 

   تفاوت بین انسان‌ها حتی زمان مرگ در قزوین 
مسئولان شهر اجازه دفن افراد غیربومی در آرامستان بیدستان استان قزوین را نمی‌دهند که این موضوع برای بازماندگان متوفیان که گاهی چندین سال است ساکن آنجا هستند، بسیار ناراحت‌کننده است. بعضی از مردم به فرمانداری و استانداری هم نامه نوشته‌اند، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. اکنون فوتی‌های کرونایی در آرامستان شهر دفن می‌شوند اما فوتی‌های دیگر اگر بومی نباشند، باید خارج از شهر دفن شوند؛ حتی قبرهای یک طبقه هم برای افراد بومی است.
اسداللهی از قزوین

   سطل‌های زباله را پس از تخلیه رها نکنند
اغلب زحمتکشانی که به جای 9شب بامدادان برای تخلیه سطل‌های زباله چرخ دار سر کوچه و خیابان‌ها می‌آیند پس از تخلیه نامناسب زباله ، سطل آن را در وسط خیابان رها کرده و باعث مخاطراتی برای شهروندان و همچنین پراکندن آلودگی می‌شوند. نمونه آن سطل زباله بن بست عقیلی در خیابان چنگیزی میدان جمهوری است که همیشه وسط خیابان رها شده و بوی تعفن آن همه جا پراکنده شده است.
حسین از میدان جمهوری تهران

    سواحل آزاد شده شمال، مخروبه‌های خطرناک شده اند
آماری که مسئولان در مورد آزادسازی سواحل شمال اعلام می‌کنند درست نیست و به‌نظر بیشتر آمارسازی می‌رسد و از سوی دیگر همان میزان اندک ساحل آزاد شده هیچ نفعی برای مردم ندارد زیرا تخریب کردن بنایی که ساخته شده مخروبه‌هایی بر جای گذاشته که کنار آنها نمی‌توان از ساحل لذت برد.
محمدی از ساری

پاسخ مسئولان

درختان خیابان سلیمانی مدام آبیاری و نظارت می‌شوند
روابط عمومی منطقه یک شهرداری تهران پیرو چاپ پیام مردمی با موضوع خشک شدن درختان خیابان سلیمانی در ستون با مردم روز چهارم مردادماه پاسخ داده است: ضمن تشکر از این شهروند گرامی به اطلاع می‌رساند: طبق گزارش تصویری تهیه شده موجود در روابط عمومی منطقه یک آبیاری فضای سبز مورد اشاره به‌صورت مستمر در حال انجام است. با این حال مقرر شد طبق برنامه زمانبندی با نظارت واحد فضای سبز ناحیه 8 منطقه یک در این امر توجه بیشتری صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید