• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107734
+
-

100ثانیه خبر

  اضافه شدن تماس تصویری به تلگرام 
آپدیت جدید اپلیکیشن تلگرام در سیستم‌عامل iOS به‌همراه خدمات «تماس تصویری» (ویدئوکال) در دسترس قرار گرفته است. به گزارش بلاگ رسمی تلگرام، شرکت تصمیم گرفته است به‌خاطر حضور طولانی‌مدت در خانه به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید-19 و ارتباط بسیار کم بین دوستان و آشنایان، تماس‌های ویدئویی را توسعه دهد. آپدیت تلگرام در سیستم‌عامل‌های اندروید به مناسبت ۷ سالگی این پیام‌رسان پیش از این انجام شده بود.

  درمان زخم معده به‌وسیله روبات
محققان دانشگاه «تسینگهوا» در چین موفق به ساخت روبات بسیار کوچکی شده‌اند که می‌تواند زخم معده را با چاپ سلول‌های زیستی روی خود زخم، درمان کند. به گزارش نیو اطلس، زخم‌های باز روی دیواره معده درصورت عدم‌درمان می‌توانند به مشکل بزرگی تبدیل شوند و حتی گاهی به عمل جراحی نیاز پیدا می‌کنند. دستگاه‌های چاپگر زیستی سه‌بعدی معمولا بزرگ هستند، اما دکتر تائو شو از دانشگاه «تسینگهوا» قصد دارد بازی را عوض کند. او و تیمش نمونه اولیه‌ای از یک روبات شبیه مار ساخته است که می‌تواند از طریق روش آندوسکوپی وارد معده بیمار شود.

  الکامپ به تعویق افتاد
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از تعویق برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک و کامپیوتر (ایران الکامپ۲۰۲۰) خبر داد. ستاد اجرایی الکامپ۲۶ در اطلاعیه‌ای با اشاره به استقبال شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و سازمان‌های دولتی که منجر به پیش‌ثبت‌نام بی‌سابقه برای بیش از 30هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و 700 شرکت‌کننده شد، اعلام کرد: «با توجه به شیوع مجدد ویروس‌کرونا و نگرانی‌هایی که در مورد به خطر افتادن سلامت شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان وجود دارد، تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ به ماه‌های پایانی سال‌جاری موکول می‌شود.»

  تأخیر در مأموریت اسپیس‌ایکس
ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد، نخستین ماموریت سرنشین‌دار کاملا عملیاتی شرکت «اسپیس‌ایکس» بار دیگر به تعویق افتاده است. به گزارش وب‌سایت اسپیس، این ماموریت با عنوان «کرو-1» از اواخر‌ماه سپتامبر به بیست‌وسوم‌ماه اکتبر به تعویق افتاد. قرار است در این ماموریت فضاپیمای «کرو دراگون» (Crew Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس» به‌همراه 4فضانورد به‌وسیله موشک «فالکون9» از مرکز فضایی «کندی» به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شود.

  ثبت شکایت جدید از فیسبوک
شرکت فیسبوک این روزها با اتهام جدیدی مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام بدون رضایت آنها روبه‌رو شده است. به گزارش بلومبرگ، با این حال «استفانی اوتوی» یکی از سخنگویان فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شکایت کاملا بی‌اساس است. اینستاگرام از فناوری شناسایی چهره استفاده نمی‌کند.» درصورتی که فیسبوک در این خصوص مقصر شناخته شود، باید به ازای هر بار تخلف از این قانون هزار دلار جریمه پرداخت کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید