• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107726
+
-

تست سرعت اینترنت ماهواره‌ای

آزمایش‌های سرعتی که تاکنون انجام شده محدوده‌ای بین 11 تا 60مگابیت بر ثانیه را برای استارلینک ثبت کرده‌اند

اینترنت
تست سرعت اینترنت ماهواره‌ای

درحالی‌که اسپیس‌ایکس خود را برای راه‌اندازی پروژه استارلینک آماده می‌کند، این سؤال مطرح می‌شود که سرویس اینترنت ماهواره‌ای که در آینده از آن بهره خواهیم گرفت، در شرایط واقعی چه سرعتی خواهد داشت؟
به گزارش پی سی مگ، برخی از داده‌های تست سرعت نشان می‌دهد که استارلینک برای دانلود می‌تواند سرعتی بین 11مگابیت بر ثانیه تا 60مگابیت بر ثانیه را برای دانلود ارائه دهد. ظاهرا، برخی از کاربران خوش‌شانس بتا سعی کرده‌اند تا استارلینک را در وب سایت اسپیدتست اوکلا امتحان کنند. همانطور که وب سایت آرس تکنیکا اشاره می‌کند، کاربران «ردیت» به وب‌سایت اوکلا مراجعه کرده‌اند و تعدادی تست سرعت ثبت شده برای استارلینک را مشاهده کرده‌اند. این آزمون‌ها که بیشتر طی اوایل‌ماه جاری میلادی انجام شده نشان می‌دهد که وقتی میانگین آنها محاسبه می‌شود، شبکه اینترنت ماهواره‌ای قادر است سرعت ​​دانلود 42.8مگابیت بر ثانیه را ​​دریافت کند.
از طرف دیگر، سرعت آپلود در محدوده 4.5مگا‌بیت بر ثانیه تا 17.7مگابیت بر ثانیه است. تقریبا همه این آزمایش‌ها در شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا انجام شده، به‌جز 3مورد که در سیاتل واشنگتن صورت گرفته است. زمان تأخیر (latency) این آزمایش‌ها هم محدوده‌ای بین 20میلی‌ثانیه تا 94میلی‌ثانیه بوده است. این آزمون‌های سرعت مشخصا پایین‌تر از سرعت یک گیگابایت بر ثانیه‌ای است که اسپیس ایکس هدف‌گذاری کرده است. با این حال، هنوز هم بسیاری از کاربران در فروم استارلینک در ردیت می‌گویند که حتی سرعت دانلود 15مگابیت بر ثانیه می‌تواند پیشرفت چشمگیری نسبت به پهن باندی باشد که در شرایط فعلی آنها از آن استفاده می‌کنند. سرعت اینترنت در مناطق روستایی ایالات متحده بسیار کند است و گاهی به 7مگابیت بر ثانیه یا حتی بسیار کمتر می‌رسد.
همچنین باید به این موضوع توجه کرد که شبکه ماهواره‌ای استارلینک در مراحل ساخت قرار دارد. بنابراین با توسعه این شبکه، به‌مرور زمان، سرعت و زمان تأخیر بهبود پیدا خواهد کرد.
اوکلا درمورد این موضوع که آیا این آزمایش‌های سرعت واقعی هستند یا نه، می‌گوید: به‌نظر می‌رسد که این آزمایش‌ها درست و قابل اطمینان هستند. به‌طور کلی، اطلاعات مربوط به اتصال اینترنتی که در طول یک آزمایش برای کاربران قابل مشاهده است، به وسیله بخش تضمین کیفیت (QA) ما به دقت بررسی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید