• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10752
+
-

محمد علیخانی: نجفی می‌گوید بیماری‌ام نیاز به درمان دارد

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران معتقد است که اگر محمدعلی نجفی بنای رفتن از شهرداری را داشته باشد، اعضای شورا نمی‌توانند او را نگه دارند. او از جلسه هم‌اندیشی روز گذشته صحبت می‌کند و می‌گوید: «دلیل اینکه اعضای شورا اطلاعات جلسه را به راحتی در اختیار رسانه‌ها می‌گذارند، این است که این جلسه غیرعلنی نبوده و جلسه هم‌اندیشی بوده است.» عیلخانی در مصاحبه با همشهری درباره اتفاقات جلسه هم‌اندیشی و سرانجامِ وضعیت پست شهردار تهران صحبت کرده است.

 آقای علیخانی، در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر آقای نجفی بار دیگر اصرار به رفتن از شهرداری کرد، اما ظاهرا این موضوع مورد پذیرش اعضا قرار نگرفت. در این لحظات فضای شورا چگونه بود؟

تأکید ایشان بر بیماری است. البته فشارهای سیاسی و... را رد نمی‌کند، اما می‌گوید که بیماری‌ام نیاز به درمان دارد و این موضوع وقت من را می‌گیرد و روی کار تأثیر می‌گذارد و اینکه مصلحت شهر و شهرداری این است که فردی تمام‌وقت روی کار بیاید. بحث ایشان این است که استعفا را بپذیرند، ولی برخی از اعضای شورا درخواست کردند که آقای نجفی استعفایش را پس بگیرد که چنین اتفاقی نیفتاد.

 نظر شخص شما درباره ماندن یا رفتن آقای نجفی چیست؟

ببینید تصمیم‌گیری نهایی به جلسه روز یکشنبه موکول شد. در آنجا دوباره ایشان صحبت می‌کنند و موافقان و مخالفان آرای خود را می‌دهند چون بالاخره حرف‌های ایشان تأثیر خواهد داشت. اگر صرفا بحث فشار سیاسی باشد، اعضای شورا بنای پذیرش استعفا را ندارند اما اگر بحث بیماری مطرح شود و خودشان مصلحت بدانند که نمی‌خواهند بمانند، دیگر زوری که نمی‌شود ایشان را نگه داشت. ایشان گفتند که در روزهای آینده یک عمل جراحی دارند و هم اینکه نباید استرس فشار کاری داشته باشند. گفتند که هم قبل از عمل باید چه شرایطی داشته باشند و هم بعد از عمل جراحی. دیگر ما که پزشک نیستیم که تشخیص دهیم وضعیت ایشان به چه شکل است. ما به صحبت‌های خودشان استناد می‌کنیم و اگر ما به صحبت‌های ایشان اعتماد نداشته باشیم، دیگر چه مسئله‌ای است؟ از نظر من وقتی خودِ ایشان نمی‌خواهد دیگر نمی‌شود شهر را رها کرد. بالاخره شهر مشکلات زیادی دارد و شهرداری هم بالای 52هزار میلیارد تومان بدهی دارد. در این 7‌ماه هم زحمات زیادی کشیدند. در این مدت خیلی‌ها انتظار نداشتند در همان‌ ماه اول حقوق پرداخت شود که بخشی از بدهی‌ها هم پرداخت شد. حالا باید شهرداری باشد که بتواند تمام‌وقت تلاش کند و بدود. اگر مشکلات جسمی که خودشان گفتند، باشد می‌تواند تأثیر و خللی در کار ایجاد کند. ایشان هم گفتند که نمی‌خواهند خللی در کار ایجاد کنند.

با توجه به اتفاقات جلسه هم‌اندیشی چگونه مسائل استعفا را ارزیابی می‌کنید؟

از نظر من که دلایل ایشان قانع‌کننده است. اصرار اضافی ما که نمی‌شود. یک وقت خواست ما برای ماندن یک چیز است خواست ایشان چیز دیگری. چون از ایشان در جلسه سؤال شد که اگر اعضا با استعفای شما موافقت نکنند، می‌مانید که ایشان گفتند: «نه». خب، پس حالا که با نپذیرفتن استعفا هم نمی‌شود ایشان را نگه داشت، دیگر چه اصراری است؟

با اینکه برخی نام‌ها به‌عنوان سرپرست و جانشین شهردار مطرح شده، گویا در جلسه هم‌اندیشی حرفی از این موضوع به میان نیامده است؟

بله، هیچ گزینه‌ای مطرح نشده، چون این جلسه صرفا بحث بررسی استعفا بود. برای همین اصلا هیچ گزینه‌ای مطرح نشده که اعضا بخواهند در مورد آن صحبت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید