• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10747
+
-

تغییر مدل افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تغییر مدل تعیین نرخ افزایش کرایه‌های تاکسی خبر داد.
به گزارش مهر، علیرضا قنادان در پاسخ به این پرسش مهر که به‌طور میانگین نرخ کرایه‌های تاکسی در سال۹۷ چه میزان افزایش داشته است گفت: در سال‌های گذشته افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی براساس شیوه‌های سنتی بوده و هر سال براساس نرخ تورم به‌طور متوسط کرایه‌های تاکسی افزایش پیدا می‌کرد. اما امسال پیشنهاد ما به شورا درخصوص افزایش نرخ‌ها براساس روش‌های دقیق، علمی، مدل ریاضی و اقتصادی است و اینکه براساس شرایط خطوط نرخ‌گذاری‌ها فرق می‌کند.
او ادامه داد: براساس فرم‌های مختلف و کاربری‌ها، نرخ‌های متفاوتی استخراج کردیم که با واقعیت‌های بازار هماهنگی بیشتری داشته باشد. قنادان در توضیح بیشتر روش جدید نرخ‌گذاری گفت: در خطوطی که مسیر طولانی است، نرخ گذاری‌ها افزایش بیشتری داشته البته همپوشانی این مسیرها با حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس درنظر گرفته شده است. روش سنتی گذشته نه مطلوبیتی برای راننده تاکسی داشت و نه مسافران. به‌طور مثال، خط تجریش به آزادی به گفته رانندگان تاکسی زمان طی مسافت حدود ۲ ساعت برای رفت یا برگشت بود و نرخ‌های تعیین شده مقرون به صرفه نبود. بنابراین در این سیاست که حمل‌ونقل عمومی یکپارچه دیده‌شده، متوسط افزایش کرایه بالاتر است و مسافران می‌توانند اگر برایشان مقرون‌به‌صرفه نیست از مترو یا اتوبوس استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تأکید کرد: تعیین نرخ‌ها براساس مدل‌سازی‌ ریاضی است و امسال پیوست مدل ریاضی نیز به لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی افزوده شده است. او همچنین از پیشنهاد تغییر نرخ کرایه‌ها در روزهای برفی و بارانی خبر داد و گفت: درصورت پذیرش شورای شهر تهران، پیشنهاد داده‌ایم در ایام بارانی و برفی که ریسک رانندگی بالاتر است و سرعت متوسط نیز کاهش پیدا می‌کند، ۲۰درصد به نرخ‌های مصوب افزوده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید