• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10751
+
-

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باید منابع مالی ما و هزینه‌هایمان در معرض دید قرار بگیرند

باید منابع مالی ما و هزینه‌هایمان در معرض دید قرار بگیرند

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر بر شفاف‌سازی‌ روند مالی حوزه‌های مختلف آن وزارتخانه ازجمله معاونت هنری تأکید کرد.


سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با مهر درباره این موضوع و نیاز به شفاف‌سازی‌ در زمینه بودجه تئاتر و روند امور مالی عنوان داشته است: «یکی از مسائلی که امسال به‌طور جدی مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و شاهد مقدمات آن در اواخر سال۹۶ بودیم، بحث مالی بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید با شفافیت کامل و جامع در این خصوص عمل کنیم.


این شفافیت در ابتدا سختی‌های خود را دارد و ممکن است احیانا مدیران و یا برخی ذینفع‌ها را با چالش‌های اولیه روبه‌رو کند اما مطمئنا در درازمدت به یک اعتماد متقابل منتهی می‌شود.»
وزیر ارشاد با بیان اینکه تأکید او این بوده که این مسیر هرچه سریع‌تر شروع شود، یادآور شد: «در چند حوزه معاونت فرهنگی این اقدام را شروع کردیم مثلا در بحث خرید کتاب این اتفاق افتاد زیرا قبلا مشخص نبود که خرید کتاب چگونه اتفاق می‌افتد. همچنین در بخش نمایشگاه کتاب هم این اتفاق افتاد. در حوزه مطبوعات هم در دولت قبل اجمالا بحث رایانه مطبوعات با همین میزان شفافیت روشن شد. حال اینکه حوزه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازجمله حوزه هنر و به‌ویژه در بحث مورد نظر ما یعنی تئاتر باید با یک شفافیت مالی و هزینه‌کرد همراه باشد، حتما مورد تأکید امسال ماست.»


صالحی با اشاره به اینکه ۴۰برنامه‌ای که به مجلس داده بود به 8 کلان‌پروژه تقسیم شده که یکی از این کلان‌پروژه‌ها شفافیت است، توضیح داد: «باید مجموعه منابع مالی ما و هزینه‌کردهایمان در معرض دید همگان قرار بگیرد. این روند فرصتی را برای اعتماد و یک نظارت همگانی ایجاد می‌کند که با این اعتماد و نظارت همگانی حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند پشتوانه جدی‌تری داشته باشد.» وی در پایان درباره بررسی عملکرد مؤسسه توسعه هنرهای معاصر در زمینه بودجه تئاتر تصریح کرده است: «یکی از حوزه‌های شفافیت، شفافیت فرایندی است؛ یعنی واسطه‌ها را کمتر و فرایندها را شفاف‌تر کنیم. یکی از مواردی که با آقای حسینی، معاون هنری و همچنین دوستانمان در منابع توسعه مطرح کرده‌ایم، این است که باید فرایندها را کوتاه‌تر و واسطه‌ها را کمتر کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید