• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107449
+
-

مصرف برق در وضعیت قرمز

مصرف برق در وضعیت قرمز

مصرف برق همچنان رکورد می‌زند تا جایی که شرکت توانیر اعلام کرده؛ دوشنبه ‌شب، میزان مصرف برق با عبور از مرز 57هزار مگاوات به 57هزارو219مگاوات رسید و آژیر قرمز برای نیروگاه‌ها به‌صدا درآمده است. شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد؛ در ساعت ۲۰ و ۵۸ دقیقه شب دوشنبه نسبت به شب قبل آن میزان مصرف برق در کشور یک هزار و 94مگاوات بیشتر شد که در مقایسه با زمان مشابه پارسال نیز با رشد 5 هزار و ۲۷۷ مگاواتی روبه‌رو شده است.
سخنگوی صنعت برق هم از افزایش 11درصدی مصرف برق صنایع بزرگ در سال‌جاری خبر داد و گفت: بخش کشاورزی نیز با 4درصد افزایش همراه بوده و برنامه‌های مدیریت بار در قالب 296هزار تفاهمنامه و بدون خدشه به روند تولید، با موفقیت اجرا شده است. مصطفی رجبی مشهدی، توسعه شبکه‌ها و به مدار آوردن 2200مگاوات نیروگاه را از اقدامات صنعت برق برای گذر از پیک تابستان99 عنوان کرد و گفت: افزایش ظرفیت نیروگاهی به سرمایه‌گذاری بالایی نیاز دارد و نباید مسائل را با گران‌ترین روش‌ها حل کنیم؛ ازاین‌رو در قالب برنامه‌های مدیریت بار، امسال 296هزار تفاهمنامه را عمدتا با بخش‌های صنعتی، کشاورزی و تجاری برای کاهش مصرف در ساعات اوج بار که 200 تا 300ساعت در سال را شامل می‌شود، به امضا رساندیم و خبر خوب رشد مصرف برق بخش‌های تولیدی کشور در سال جهش تولید است که در بخش صنایع بزرگ با 11درصد و در بخش کشاورزی با 4درصد افزایش همراه شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر محدودیت مصرف بخش‌های تولیدی کشور را براساس تفاهمنامه، با هماهنگی قبلی و بدون هرگونه اختلال در روند تولید عنوان کرد که به مشترکان همکار با برنامه اجازه می‌دهد در ساعات غیر اوج بار بیشتر از دیماند تخصیص یافته مصرف کنند که کاملا مبتنی بر صرفه اقتصادی و منافع ملی و بدون خدشه به روند تولید است. وی افزود: ممکن است به دلایلی نادر مانند بروز اتفاقات در شبکه، میزان ساعات همکاری تفاهمنامه‌ها افزایش یابد که خوشبختانه امسال هیچ موردی از خاموشی که نیاز باشد از قبل به مشترکان اطلاع دهیم نداشتیم و با اهتمام کارکنان صنعت برق، ارائه خدمات در شرایط گرما و کرونا به‌خوبی انجام شد. رجبی مشهدی مدت همکاری مشترکان در قالب تفاهمنامه را اغلب تا 15شهریور عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش دما انتظار می‌رود برنامه‌های مدیریت بار طی هفته‌های آتی و با توجه به پایداری شبکه سراسری کاهش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید