• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 21 مرداد 1399
کد مطلب : 107372
+
-

پاسخ ارتش به گزارش رئیس بنیاد مستضعفان:

ستاد‌کل نیروی‌های مسلح داور باشد

از میان چهره‌ها و شخصیت‌‌های مخاطب رئیس بنیاد مستضعفان تنها غلامعلی حدادعادل واکنشی به این اظهارات نداشته است

نظامی
ستاد‌کل نیروی‌های مسلح داور باشد

گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر پرویز فتاح واکنش یک به یک چهره‌ها و ارگان‌های مستأجر بنیاد مستضعفان را برانگیخته است.
بعد از دفتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، مجمع تشخیص مصلحت نظام و معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و ارتش هم درباره پادگان کوهک خود اطلاعیه داد.
 پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفته بود: «یکی از جاهایی که حریف او نمی‌شویم، نیروهای مسلح هستند. قانونا نمی‌توانیم علیه آنها شکایت کنیم. اکنون یک جای خوب بنیاد در کوهک در اختیار نیروی دریایی ارتش است و مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هم فرموده است،رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و  فرمانده ارتش هم امضا کرده است، اما نمی‌روند و پیگیری‌های ما به در بسته خورده است.
روابط عمومی پادگان کوهک هم در واکنش به این اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: این مکان، از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار این نیرو بوده و بعد از انقلاب نیز به‌عنوان ستاد فرماندهی از آن بهره‌برداری می‌کند.
این اطلاعیه می‌افزاید: این مطلب براساس مصوبات ابلاغی مقرر شده اراضی پادگان کوهک بالمناصفه میان نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان تقسیم شود و در مسیر اجرای این مصوبه ستادکل نیروهای مسلح به‌عنوان حَکم عمل خواهد کرد. تمامی عواید حاصل از اعیان اراضی پادگان کوهک (ساخت‌و‌سازهای انجام‌شده در محدوده پادگان) متعلق به نیروی دریایی ارتش خواهد بود و بنیاد موظف به پرداخت ارزش آن به نیروی دریایی است.
در بخشی از جوابیه ارتش به بنیاد مستضعفان آمده است: پس از برگزاری جلسات متعدد در سطح نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان و تعیین نحوه اجرای مصوبات ابلاغی از طریق به‌کارگیری کارشناسان منتخب طرفین به‌منظور تعیین ارزش کارشناسی روز عرصه و اعیان پادگان کوهک، کارشناس منتخب بنیاد مستضعفان، منصفانه و عادلانه عمل نکرده و موجب توقف هرگونه اقدام در پرداخت ارزش واقعی حاصل از عرصه و اعیان به نیروی دریایی ارتش شد که همین امر توقف اجرای مصوبه ابلاغی را به دنبال داشت.
پاسخ شفاف‌تر را اما دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور دولت‌‌های نهم و دهم داده و با پذیرش اصل ماجرا اعلام کرده بود: «طی سال گذشته و با افزایش نجومی قیمت‌ها، این دفتر ابتدائا و رأسا پیشنهاد تخلیه را به مسئولان بنیاد داده است، لیکن از طرف آنان تا‌کنون هیچ درخواستی حتی تلویحی برای تخلیه ارائه نشده است. با این حال آمادگی داشته و داریم که ساختمان مذکور را تخلیه نماییم و خواهیم کرد. کافی بود مسئولان مربوطه درخواست خود را مستقیما به این دفتر اعلام می‌نمودند.»
مجمع تشخیص مصلحت نظام هم سومین نهادی بود که به‌دنبال اظهارات فتاح، خبر از تخلیه کامل ۳ساختمان در اختیار مجمع داد.
در مهم‌ترین بخش از این بیانیه تصریح شده بود: «علاوه بر ساختمان کاخ مرمر، ۲ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک که توسط جناب آقای دکتر روحانی و سپس جناب آقای دکتر ولایتی مدیریت می‌شد نیز در مردادماه1397 به ریاست وقت بنیاد، جناب آقای مهندس سعیدی‌کیا تحویل شد. پس از تحویل ساختمان‌های فوق‌الذکر به بنیاد مستضعفان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیچ‌گونه بهره‌برداری از ساختمان‌های مذکور نداشته است.»

آنهایی که پاسخ ندادند
پرویز فتاح درخصوص املاک تحت اسکان برخی نهادها و چهره‌های دیگر هم سخن گفته بود که تاکنون جوابیه‌ای از سمت آنان منتشر نشده است. براساس گفته‌های رئیس بنیاد مستضعفان؛ «حتی یکی از املاک خوب ما در منطقه جماران در دست سپاه ولی امر است، اما آن را به بنیاد پس نمی‌دهند و بنده را در این ملک راه ندادند. ارزش این ملک بیش از ۲۰۰میلیارد تومان است و از آن استفاده هم نمی‌شود، اما به کجا شکایت ببریم؟» او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره املاک استیجاری بنیاد دست غلامعلی حدادعادل گفته بود: «ایشان برای احداث مدرسه فرهنگ در خیابان فرشته بنایی را اجاره نمودند و این اجاره چندین نوبت تمدید شد البته این اجاره‌بها با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز نمی‌شد، هم‌اکنون موعد اجاره به‌سر رسیده است و باید تخلیه شود یا اجاره‌بها به نرخ روز تنظیم گردد که البته با توجه به گرانی آن منطقه احتمالا تمدید اجاره با نرخ روز برای ایشان به‌صرفه نخواهد بود.»  با این حال، رئیس فرهنگستان ادب فارسی تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید