• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107280
+
-

گورشاه

گورشاه

«به سوی قلمرو شاه یوناس»، عنوان جلد دوم مجموعه «گورشاه» نوشته سیامک گلشیری است که به تازگی در 256صفحه از سوی نشر افق منتشر شده است.
در این جلد، شخصیت‌های اصلی داستان که یکی از آنها نویسنده است با هم همراه می‌شوند و به جهانی می‌روند که در جلد نخست یعنی «دختران گمشده» درباره آن صحبت شده بود و در این جهان اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد.
در مجموعه «گورشاه» نویسنده مجموعه رمان «خون‌آشام» که سال‌هاست از ماجراهای عجیب و ترسناک فاصله گرفته و دیگر ردی از خون‌­آشام‌ها در زندگی‌اش نیست، با تماس تلفنی از پسری نوجوان به نام نیما که به تازگی خواهرش را در زیرزمین خانه‌شان گم کرده، بار دیگر به جهانی کشیده می‌شود که وحشتناک و دلهره‌آور است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: « برگشت سمت من. دختری هم که نشسته بود کنارش، برگشت رو به من. از عقب افتادم روی زمین و با دست و پا خودم را کشیدم عقب. هیچ کدام صورت نداشتند. تمام سر و صورتشان پوشیده از موی بلند و سیاه بود. یکهو همان موجودی که نشسته بود سمت چپ و من فکر می‌کردم رکساناست، روی زانوهایش بلند شد و دستش را به سمت من دراز کرد. خودم را کشیدم عقب. هر دو نفرشان داشتند روی زانوها به سمت من می‌آمدند. می‌خواستم از جایم بلند شوم و بدوم بیرون و برگردم توی حفره‌ای که از آن بیرون آمده بودم اما نمی‌توانستم. نمی‌توانستم از جایم بلند شوم. مثل آدمی که فلج شده باشد، داشتم پاهایم را می‌کشیدم دنبال خودم. تا اینکه از پشت خوردم به ستون.» 
 سیامک گلشیری، متولد مردادماه ۱۳۴۷ است. نخستین داستان‌های کوتاه این نویسنده در مجله‌های مختلف چاپ شد تا اینکه در سال ۱۳۷۷، نخستین کتاب او با عنوان «از عشق و مرگ» منتشر شد. از او تاکنون بیش از 20رمان و چند مجموعه داستان برای نوجوانان منتشر شده است.
 نشر افق این کتاب را در 264صفحه با شمارگان هزار و 100نسخه، به بهای 35هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :