• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107275
+
-

افکار عمومی و دفاع‌شان از واژه شقایق

پاسخ به یک یادداشت

افکار عمومی و دفاع‌شان از واژه شقایق

پنجشنبه 16مرداد1399 یادداشتی به قلم کیوان پهلوان، نویسنده و پژوهشگر موسیقی با عنوان«شقایق مهر یا شقایق قنبری مهر» در صفحه آخر روزنامه همشهری منتشر شد که نقدی بود بر عنوانِ نامگذاری بوستانی در محله سعات آباد تهران و اینکه چرا نام بوستان کاملا به استاد ابراهیم قنبری مهر اختصاص نداشته و «شقایق» نام قبلی بوستان هم در عنوان جدید وجود دارد. فاضل جمشیدی، طراح و دبیر هنری تغییر نام بوستان شقایق، طی یادداشتی، پاسخ به این مطلب را برای روزنامه‌ ارسال کرده‌اند که در ادامه می‌آید: 

جناب آقای دکتر کیوان پهلوان 
 با سلام 
خدا را شکر که اهل قلم و نگارش‌اید و تلاش خوبی دارید برای «تمرین دمکراسی» در جامعه ما.
کپی نامه امضا شده اولیه توسط هنرمندان را درخصوص تغییر نام بوستان مذکور ببینید که هیچ واژه‌ای به نام «شقایق مهر» در آن نمی‌یابید. امید که جنابعالی و اندک دوستان با دیدن متن نامه و این همه هنرمند امضا‌کننده عاقل و بالغ کمی متقاعد شوید و این بحث را به‌نفع «جامعه موسیقی و فرهنگ و هنر» پایان یافته تلقی کنید. که البته به‌نظر کار دشواری می‌رسد متقاعد شدن. ببینید که از ابتدا «نگارنده نامه» تنها و کامل نام (استاد - ابراهیم قنبری مهر -) را ذکر کرده و تمام هنرمندان با خواندن این چند خط و با آگاهی کامل آن را امضا نموده‌اند.
پس از اعلام «کمیته نامگذاری شورای شهر» که نام پارک انتخاب شده اولیه که اندکی دورتر از منزل ایشان قرار داشت، قبلا به‌نام (پدر) مصوب شده بود، انتخاب پارک جدید شقایق با وسعت بیشتر و مورد علاقه کامل استاد و مردم منطقه مورد بحث قرار گرفت که (ماجرا‌های افکار عمومی و دفاع‌شان از واژه «شقایق») و عکس‌العمل‌ها و ماجراهای چندین‌ماهه و تلاش برای یافتن راه میانی را به دفعات ذکر کرد‌ه‌ام. امید که مجددا بخوانید و مرور نمایید. خلاصه اینکه خسته نشده‌ام از کار و تلاش طولانی و دشوار در این شرایط خاص. اما این بحث‌ها و قضاوت‌ها و تأکید بر فقط دانسته‌ها و برداشت‌های یکطرفه از سوی عزیزانی چند و بی‌توجهی به تلفیق واقعیت و حقیقت، خسته و متأسف و غمگینم می‌کند.
درخصوص موارد انتسابی و القاب و احکام صادره بسیار ناب صادره از سوی این دوستان درخصوص خودم باید بگویم که من هیچ‌گاه از خود دفاعی نکرده و نمی‌کنم. تلاشی هم جهت اثبات خود برای دیگران ندارم. چون سال‌هاست عطای خودخواهی و منافع مادی و معنوی در عرصه اجتماع و فرهنگ و هنر را به لقایش بخشیده‌ام. ختم کلام: چو می‌توان به صبوری کشید جور عدو/ چرا صبور نباشم که جور یار کشم (سعدی)
والسلام - با مهر - فاضل جمشیدی 
 طراح و دبیر هنری تغییر نام بوستان شقایق 

این خبر را به اشتراک بگذارید