• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10727
+
-

پایان مهلت اعتراض خاوری به رأی دادگاه

خاوری در 4 عنوان اتهامی به حبس طویل المدت و جزای نقدی و رد مال محکوم شده است

قضایی
پایان مهلت اعتراض خاوری به رأی دادگاه

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران گفته است: حکم پرونده محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی قبلا صادر شده بود و مهلت اعتراض هم به این پرونده به پایان رسیده است.
اسماعیلی در گفت وگو با میزان تصریح کرد: با توجه به اینکه خاوری خارج از کشور است اعتراضی نسبت به واخواهی این حکم واصل نشده و دراین مرحله پرونده برای اقدامات اجرا به دادسرا ارسال شده است.
محمودرضا خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران یکی از مفسدان اقتصادی در جریان پروند فساد 3000 میلیاردی بود که به کانادا گریخت. حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در یکصد و هجدهمین نشست خبری خود از محاکمه خاوری خبر داده بود.
جلسه رسیدگی به پرونده محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی در رابطه با اقدامات نامبرده روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.
اسماعیلی بعد از پایان جلسات دادگاه برای رسیدگی به اتهامات خاوری، گفته بود: نامبرده بر اساس کیفرخواست دادسرا و مستندات ارائه شده در چهار عنوان اتهامی به حبس طویل‌المدت وجزای نقدی و رد مال محکوم گردیده و مقرر شده دادسرا اموال بدست آمده از وی را بفروش رسانده و از این طریق بخشی از محکومیت اجرا گردد. اسماعیلی در آن زمان گفته بود: حکم صادره غیابی و قابل واخواهی می‌باشد.
به گفته رئیس کل دادگستری استان تهران یکی از پرونده‌هایی که در روز‌های پایانی سال منجر به صدور رای شد پرونده عامل شهادت ماموران نیروی انتظامی در خیابان پاسداران بود که آخرین جلسه دادگاه براساس تعیین وقت انجام شده ، برگزار شد.
اسماعیلی افزود: حکم محکومیت راننده اتوبوسی که باعث شهادت سه نفر از مامورین نیروی انتظامی شده بود از سوی دادگاه کیفری یک تهران صادر و به صورت ویژه ابلاغ شد. وی تصریح کرد: در صورت اعتراض پرونده به دیوانعالی کشور ارسال خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قتل بنیتا از اجرای حکم در اوایل سال جاری خبرداد و گفت: مقدمات برای احرای حکم قاتل این طفل فراهم شده است و احتمالا در اوایل سال ۹۷ اگر اولیای دم مجدانه متقاضی اجرای حکم باشند با توجه به اینکه حکم حق الناس است پیش بینی می‌کنیم که اوایل سال اجرای حکم انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :