• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107240
+
-

زلزله 5.1ریشتری در گیلانغرب


زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ریشتر ظهر دیروز منطقه‌ای در حوالی گیلانغرب در استان کرمانشاه را لرزاند اما این زمین‌لرزه خوشبختانه تلفاتی به همراه نداشت.
به‌گزارش همشهری، این زلزله ساعت13:46 دیروز در 29کیلومتری گیلانغرب و در عمق ۸کیلومتری زمین اتفاق افتاد و لرزش آن در شهرهای اطراف احساس شد. به‌دنبال این زلزله تیم‌های ارزیاب از هلال احمر و اورژانس راهی منطقه شدند و به بررسی میزان خسارات و تلفات احتمالی پرداختند.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این‌باره گفت: به‌دنبال این زمین‌لرزه 3دستگاه آمبولانس و تیم ارزیاب به محل اعزام شدند. تعداد جمعیت تحت‌تأثیر بسیار کم هستند و 2آبادی در محدوده این زمین‌لرزه قرار دارند. با این حال تیم بالگرد اورژانس کرمانشاه نیز در حالت آماده باش است و نخستین بیمارستان نزدیک به محل الزهرای گیلانغرب نیز در آماده باش به‌سر می‌برد.
از سوی دیگر کورش محمودیان، فرماندار گیلانغرب نیز گفت: ظاهرا کانون این زلزله در کشور عراق و بین 2استان مندلی و خانقین بوده و شهرستان گیلانغرب نیز به‌دلیل هم‌مرز بودن با کشور عراق از این زلزله متاثر شد. وی در ادامه گفت: 2 تیم ارزیاب هلال احمر به این مناطق اعزام شده‌اند و خوشبختانه طبق گزارش های اولیه تاکنون خسارت مالی چندانی نداشته‌ایم. وضعیت در گیلانغرب عادی است و مردم سرگرم انجام امور روزمره خود هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :