• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106911
+
-

کارگران را سهامدار کنید


رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است: اگر کارگران در کارخانه‌ها سهامدار شوند، علاوه بر آنکه دلگرم کار می‌شوند پس‌اندازی هم برای آینده و دوران بازنشستگی آنها ایجاد خواهد شد. فتح الله بیات با اشاره به واگذاری سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی در بورس به ایسنا گفت: ما باید از تجربه گذشته و کارگرانی که در بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها سهامدار بودند استفاده کنیم؛ چراکه ثابت شده سهامدار کردن کارگران کارخانه‌ها باعث می‌شود تا از لحاظ اقتصادی یک پس‌انداز میان‌مدت یا بلندمدت برای آنها ایجاد شود، به‌نحوی که در آینده و در دوران بازنشستگی هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
او افزود: هم‌اکنون هستند کارگران بازنشسته‌ای که سهام خود را دارند و سود جزئی دریافت می‌کنند و هر زمان که نیاز داشتند بخشی از آن را فروخته و به زخم زندگی زده‌اند بنابراین سهامدار کردن کارگران به سود آنها خواهد بود.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: پول نقد سال‌به‌سال ارزشش پایین می‌آید ولی اگر سهام در جایی خریداری شود که رو به رشد باشد قطعا افزایش می‌یابد و یک ارزش سرمایه‌گذاری مفید را به‌دنبال دارد.
بیات در ادامه درباره دستور رئیس دیوان محاسبات برای تحقیق و تفحص از شرکت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: هر اقدام زیرساختی و زیربنایی برای نجات کارخانه‌ها و شرکت‌ها در بحث واگذاری‌ها و نقل‌وانتقال سهام که به نیت باز شدن گره مشکلات و رفع دغدغه کارگران باشد، ارزشمند است و جامعه کارگری از آن استقبال و حمایت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید